Прегледи при специалист

От: М** Ж** Зададен на: 26/05/2009   Отговорен на: 28/05/2009

Въпрос

На колко прегледа при специалист има право здравно осигурено лице по линия на НЗОК в рамките на календарната година, при какви специалисти и през какъв минимален интервал могат да бъдат предоставяни направленията от личния лекар?

Отговор

По преценка и при необходимост, личният лекар може да издаде направление към всеки един специалист от извънболничната специализирана помощ сключил договор с НЗОК. Личният лекар, разбира се, преценява необходимостта от извършването на такава консултация и съответно - от издаването на направление за прегледи и изследвания, съобразно състоянието на пациента и много други обстоятелства като брой на лицата в пациентската му листа.
Медицинското направление за консултация или провеждане на съвместно лечение е валидно до 30 календарни дни от издаването му. Срокът за извършване на вторични прегледи от лекар специалист е до 45 календарни дни от датата на извършване на първичния преглед.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии