здравни осигуровки

От: Д** Г** Зададен на: 23/02/2009   Отговорен на: 26/02/2009

Въпрос

На 20.02.2009г.си платих здравните осигуровки за миналата година от м.09 до м.12.2008г. и м.01.01.2009г.Имам ли право на здравни услуги и кога ще ми бъдат изчистени сметките от страницата ви?

Отговор

Гражданите, които следва да внасят здравноосигурителни вноски за своя сметка, заплащат оказаната им медицинска помощ, ако не са внесли повече от 3 дължими месечни осигурителни вноски за период от 15 месеца до началото на месеца, предхождащ месеца на оказаната медицинска помощ. Тези лица придобиват осигурителни права от датата на заплащане на дължимите вноски, като сумите, платени за оказана вече медицинска помощ, не се възстановяват. Осигурителните права не се губят, когато задължението за внасяне на здравни вноски е на работодателя или на друго лице. Гражданите имат непрекъснати здравноосигурителни права и достъпът им до безплатна медицинска помощ е гарантиран при 12 осигурени месеца от последните 15, преди началото на месеца, в който ще се ползва медицинска помощ.
Един път месечно Националната здравноосигурителна каса(НЗОК) получава данните от Националната агенция за приходите(НАП) и ги изпраща в районните здравноосигурителни каси(РЗОК), а те ги дават на личните лекари. Ако в периода между две изпращания здравноосигуреното лице или неговият работодател актуализират здравноосигурителния статус, това ще бъде отразено в интернет страницата на НАП/НОИ/, актуализацията в НЗОК ще стане при следващото подаване на данни от НАП към НЗОК, а оттам - към РЗОК и съответно към общопрактикуващите лекари. Личните лекари трябва да направят проверка в сайта на НОИ (НАП) на здравноосигурителния статус към датата на прегледа и при несъответствие между списъка, предаван от РЗОК на лекарите, и информацията в сайта на НАП, водеща е последната. Когато се налага здравноосигуреното лице да потърси медицинска помощ, а все още информацията за платените от него здравни осигуровки не е актуализирана на сайта на НАП(НОИ), НАП издава Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права, коeто се предоставя на изпълнителя на медицинска помощ.
Уточняваме, че дейността по определянето на здравноосигурителния статус и събирането на здравноосигурителни вноски е в компетенциите на Националната агенция за приходите (НАП). Проверка на здравноосигурителния статус може да направите на адрес www.nap.bg в рубрика “Услуги”, линк „Осигурителни услуги”. Консултации по въпросите на здравното осигуряване се правят в НАП. Банковите сметки, по които трябва да бъдат заплатени здравноосигурителните вноски, ще намерите в рубриката “Осигуряване”.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии