Заплащане на капитация и прегледи на презаписани пациенти

От: O** Зададен на: 27/07/2009   Отговорен на: 29/07/2009

Въпрос

От кой ОПЛ /предишния или новоизбрания/ се преглеждат презаписаните пациенти през м. юни / декември и на кой ОПЛ се заплаща капитацията за тези месеци?Кой прави профилактичните приглед , имунизации на тези пациенти?

Отговор

С попълването на регистрационната форма за избор на ОПЛ, новоизбраният става личен лекар от момента на избора. Тъй като броят на ЗЗОЛ от пациентската листа на ОПЛ, върху които се определя капитационното заплащане, се определя към последно число на месеца, следователно всеки новозаписан пациент в периода, в който може да се извършва преизбор (през м.юни и м.декември.) ще попадне за капитационното заплащане при новия личен лекар.
Новоизбраният лекар е този, който следва да издава направления, МДИ, рецепти и болнични листове на новозаписани пациенти. Личният лекар след извършване на преглед, преценява необходимостта от издаване на направления, т.е. необходимостта от специализирана медицинска дейност и медико-диагностична дейност.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии