Използване на електронна писалка, таблет

От: Y** S** Зададен на: 11.04.2025   Отговорен на: 16.04.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте! В Наредба № Н-6 от 21 декември 2022г. за функционирането на националната здравноинформационна система и съгласно НРД 2023-2025 за ДД, Раздел VIІ „Документация и документооборот за изпълнителите на извънболнична дентална помощ“ е описано, че има възможност с помощта на електронна писалка, таблет, който пренася подписа в цифров вид върху електронен документ, подписът може да се приравни на саморъчно положен такъв." Би било полезно за мен, за лицата управляващи дентални практики, а и за всички граждани на Република България, ако получа отговор на следните въпроси: 1. На какви условия и технически и/или други параметри трябва да отговарят електронните писалки, таблети, за да може положените чрез тях подписи върху електронен документ да бъдат приравнени на саморъчно положени такива? 2. Съществувал ли списък на одобрени за използване електронни писалки, таблети, създаден от НЗОК, Министерство на здравеопазването или от друга компетентна държавна организация или орган? Благодаря!

Отговор

Медицинският софтуер трябва да бъде интегриран с  Националната здравноинформационна система (НЗИС) във всяко лечебно заведение и да има модул за подписване от пациента в съответствие с Наредба № Н-6 от 21 декември 2022 г. за функционирането на националната здравноинформационна система и съгласно действащата нормативна уредба. НЗОК няма специални изисквания, съгласно НРД 2023-2025 за ДД, но е задължително да има подпис на пациента в медицинските документи, в които е предвиден подпис на пациента, като те могат да бъдат подписани от него по едни от следните начини:
 - чрез подписване от пациента във формата на електронен документ с КЕП;
 - посредством генериран от НЗИС и изпратен на посочен от пациента телефонен номер еднократен код, който има силата на положен електронен подпис от лицето;
 - чрез техническо средство за полагане на електронен подпис (електронна писалка, таблет, който пренася подписа в цифров вид върху електронен документ и подписът може да се приравни на саморъчно положен такъв, и др.);
  -  чрез подписване от пациента на отпечатан на хартиен носител документ.

Въпроси, свързани с информационните системи на НЗОК могат да се задават от софтуерните разработчици на служебен e-mail адрес на НЗОК: [email protected].

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии