Сондиране на слъзен канал

От: Р** Р** Зададен на: 01.04.2025   Отговорен на: 03.04.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, предстои сондиране на канал на детето ми, което е на 8 м . Защо ми изискват направление за хоспитализиция, след като цялата процедура ще бъде заплатена. Вие поемате ли някаква част от сумата и изплаща ли се на лечебното заведение?

Отговор

НЗОК заплаща за интервенции на слъзен канал по Амбулаторна процедура (АПр) № 21 – „Оперативни интервенции върху окото и придатъците му със среден обем и сложност“ (Код 42614-01 – „Сондиране на слъзни канали, едностранно“ и Клинична пътека (КП) № 130 – „Оперативни процедури върху придатъците на окото с голям обем и сложност“ (Кодове: 42605-00 – „Възстановяване на слъзни каналчета“, 90092-00 – „Възстановяване на слъзен отвор, некласифицирано другаде“, 90088-00 – „Други процедури на слъзната система“.
НЗОК поема всички разходи по амбулаторна процедура № 21  и по клинична пътека № 130  включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата, с изключение на тези за някои скъпоструващи медицински изделия.
Когато са използвани такива медицински изделия или препарати  /например в  АПр. № 21 това са - Интравитреални медикаментозни импланти, Антиангиогенни препарати, Импланти за слъзни пътища, орбитни импланти, а в КП № 130  това са Еднопътни и двупътни канюли и тръбички за траен терапевтичен ефект, Импланти, Трансплантати, Вискосубстанция; оцветители /, пациентът ги заплаща на цената на която ги е закупила болницата, за което последната издава фактура. Ако е необходимо да бъдат приложени,   НЗОК не заплаща за тях.  Конкретна информация ще получите в лечебното заведение за болнична помощ и от лекуващия лекар.
Хоспитализацията се осъществява с направление за хоспитализация (бл. МЗ-НЗОК №7) издадено от личния лекар или лекар специалист в лечебно заведение за болнична помощ по избор на пациента, като необходимо условие е болницата да има сключен договор с НЗОК по клиничната пътека/амбулаторна процедура.
Информираме Ви, че изборът на поискани от пациента услуги, вкл. на лекар или екип от медицински специалисти, е регламентиран от министъра на здравеопазването със специална наредба, т.нар. Наредба за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ  и се заплащат допълнително. Това обаче е въпрос на личен избор на пациента, а не задължително условие за прием в лечебно заведение за болнична помощ.  Тази услуга се заявява писмено от пациента, който попълва и подписва заявление по образец.
Извън дейностите, които заплаща НЗОК, лечебните заведения трябва да имат изготвен ценоразпис, поставен на видно място, от който пациентите да се информират за цените на предлаганите услуги и консумативи.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии