не нанесена корекция в плащането
От: Т** Т** Зададен на: 07.07.2009 Отговорен на: 07.07.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА НА 25 ЮНИ ПЛАТИХ НЕУРЕДЕНИТЕ МИ ЗДРАВНИ ЗАСТРАХОВКИ С ЛИХВИТЕ КЪМ ТЯХ ДО ЯНУАРИ ВКЛ. СПРАВКАТА КОЯТО НАПРАВИХ ДНЕС ПОКАЗВА ,ЧЕ ПЛАЩАНЕТО НЕ Е ПЪЛНО. МОЛЯ ЗА ВАШЕТО ВНИМАНИЕ И КОРЕКЦИЯ ,ЗА ДА БЪДА ИЗРЯДЕН . С УВАЖЕНИЕ ТОДОР ГЕОРГИЕВ ТОДОРОВ- ЕГН 7503252460 КРУМОВГРАД УЛ. КНЯЗ БОРИС 4 ВХ В ЕТ 1 АП 27
Отговор
Уточняваме, че дейността по определянето на здравноосигурителния статус и събирането на здравноосигурителни вноски е в компетенциите на Националната агенция за приходите (НАП – www.nap.bg).
Един път месечно Националната здравноосигурителна каса(НЗОК) получава данните от Националната агенция за приходите(НАП) и ги изпраща в районните здравноосигурителни каси(РЗОК), а те ги дават на личните лекари. Ако в периода между две изпращания здравноосигуреното лице или неговият работодател актуализират здравноосигурителния статус, това ще бъде отразено в интернет страницата на НАП/НОИ/, актуализацията в НЗОК ще стане при следващото подаване на данни от НАП към НЗОК, а оттам - към РЗОК и съответно към общопрактикуващите лекари. Личните лекари(ОПЛ) трябва да направят проверка в сайта на НОИ (НАП) на здравноосигурителния статус към датата на прегледа и при несъответствие между списъка, предаван от РЗОК на ОПЛ, и информацията в сайта на НАП, водеща е последната.
Когато се налага здравноосигуреното лице да потърси медицинска помощ, а все още информацията за платените от него здравни осигуровки не е актуализирана на сайта на НАП(НОИ), НАП издава Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права, коeто се предоставя на изпълнителя на медицинска помощ.