Здравейте , преди няколко месеца получих травма в следствие на което няколко пъти посещавах хирург , който при всяко посещение ми издаваше амбулаторен лист за посещението. Не знаех , че ще ми трябват затова не съм ги пазил. Сега обаче ми ги изисква застраховател. През приложението "еЗдраве" им виждам съдържанието и номерата но не мога да ги копирам. Има ли възможност да се извадят копия на липсващите амбулаторни листове и евентуално кой може да ги извади? Благодаря
Отговор
Екземпляр от амбулаторния лист на хартиен носител, подписан от лекаря и здравноосигуреното лице, се води по ред, определен от лечебното заведение, и към него се прилагат всички медицински документи, които се съхраняват в кабинета на лекаря. Един екземпляр от попълнения от лекаря амбулаторен лист за извършения преглед се предоставя на пациента.
Съгласно чл. 148 от НРД за МД 2023-2025 г. общопрактикуващият лекар създава и съхранява здравно (медицинско досие) на пациентите, което съдържа амбулаторни листове от извършени от него прегледи и дейности, вкл. амбулаторни листове от специалисти, в случай че има предоставени такива от пациента на личния лекар, и др.
За нуждите на предоставянето на амбулаторния лист на пациента амбулаторният лист може да бъде генериран и отпечатан и на хартиен носител, при спазване на изискванията, реквизитите и стандарта на документа, посочени в приложение № 2. Издаването на електронни направления, амбулаторни листове и др. медицински документи засяга обмена на информация между медицинските софтуери на лекарите от извънболничната медицинска помощ и Националната здравно-информационна система, която е създадена и се поддържа от Министерството на здравеопазването.
Съгласно чл.64, ал.1 от Закона за здравното осигуряване ..“Всеки осигурен има право да получи от НЗОК наличната информация за ползваната от него през последните пет години медицинска и дентална помощ и нейната цена по ред, определен от касата.“ Редът и процедурата по предоставяне на информация по чл.64, ал.1 от ЗЗО са разписани в утвърдените от управителя на НЗОК „Вътрешни правила за предоставяне на информация по чл. 64, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване в Националната здравноосигурителна каса.“ и се извършват въз основа на писмено заявление на хартиен носител или по електронен път чрез полагане на електронен подпис, по примерен образец на НЗОК /Приложение № 1/, подадено в центровете за административно обслужване на НЗОК (в ЦУ, РЗОК и техните поделения) или на електронен адрес www.nhif.bg , по избор на заявителя, без оглед на местоживеенето му. Бланка на заявление може да се получи във всеки център за административно обслужване или от официалната интернет страница на НЗОК.
Заявленията за предоставяне на информация на основание чл. 64, ал. 1 от ЗЗО се разглеждат в 14-дневен срок от регистрирането им.
Съществува възможност застрахователните дружества да получат информация от НЗОК относно ползвана медицинска помощ на здравноосигурено лице - страна по сключен застрахователен договор в случаите на настъпило застрахователно събитие по сключени застраховки „Здравно (медицинско) застраховане“, „Живот“, „Гражданска отговорност“ и „Злополука“, съгласно приетите и утвърдени Вътрешни правила за предоставяне на информация на основание чл.107, ал.1 и чл.454, ал.2 от Кодекса за застраховането в Националната здравноосигурителна каса. Заявленията се разглеждат в 14-дневен срок от регистрирането им.
Вътрешните правила за предоставяне на информация на основание чл.107, ал.1 и чл.454, ал.2 от Кодекса за застраховането в Националната здравноосигурителна каса и Вътрешните правила за предоставяне на информация по чл. 64, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване в Националната здравноосигурителна каса са достъпни на следния линк: https://www.nhif.bg/bg/regulatory/internal
Всеки здравноосигурен има достъп до пълната медицинска информация, съдържаща се в неговото здравно досие. Това е информация само за дейности, извършени от общопрактикуващите (личните) лекари, лекари специалисти, лекари по дентална медицина, лечебни заведения за болнична помощ, лаборатории, които са отчетени и заплатени на договорни партньори на НЗОК. Достъпът до досието става от сайта на НЗОК www.nhif.bg , рубрика „За граждани“/“Е-услуги“, секция „Преглед на досие от здравноосигурените лица“. Достъп до досието се осъществява в Персонализираната информационна система /ПИС/ на НЗОК на следния адрес: https://pis.nhif.bg/main/ при наличие на цифров сертификат (КЕП), издаден от лицензирани доставчици на удостоверителни услуги /издаден на физическо лице – персонален КЕП/ или уникален код за достъп (УКД), който се издава чрез подаване на заявление в районните здравноосигурителни каси (РЗОК) или персонален идентификационен номер – издаден от НАП. УКД се издава от всяка районна здравноосигурителна каса (РЗОК), независимо от местоживеенето, като за целта е необходимо да бъде подадено заявление (по образец). Имайте предвид, че информацията, която постъпва в Персонализираната информационна система (ПИС) на НЗОК e в XML-формат и не представлява копие на документа на хартиен носител.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии