Некоректен личен лекар на детето ми

От: Я** Д** Зададен на: 25.02.2025   Отговорен на: 27.02.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, търсих и никъде не намерих къде мога да подам жалба срещу личната лекарка на детето ми, детето ми е на 2г. И се разболя опитахме се да се свържем със личения лекар и след 2 дена успяхме да се свържем след като се свързахме ни беше казано, че няма часове и няма как да я приеме, варианта да бъде приета е да отиде жена ми пред кабинета и да чака цял ден и то “ако” има възможност да бъде прегледано, във обстоятелства където подлагат на по голям риск детето ми да се влоши още повече, защото няма “чакалня” има коридор който е може би около 0 градуса със 20 болни души… след чакане един ден до 12ч ни беше съобщено, че след 12ч(края на работното и време) няма да бъде прегледан никой… така въпроса ми, че искам да си преместя детето при друг личен лекар където имат огромна възможност да бъде прегледано адекватно при всички случай… И сега на мен ми се налага детето ми тъй като е осигурено лице да плащам на частни прегледи… не го виждам за нормално ако може някой да ми обесни къде да подам жалба срещу некомпетентността и и некоректността и.. и как мога да си преместя детето при друг личен лекар извън дадените срокове. Благодаря ви.

Отговор

По силата на Наредба за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, съответно в действащия Национален рамков договор (НРД) за медицинските дейности 2023-2025, общопрактикуващият (личният) лекар трябва да обяви в амбулаторията на място, достъпно за здравноосигурените лица, записани в пациентската му листа, своя месечен график, който съдържа часове: за амбулаторен прием; за домашни посещения; за промотивна и профилактична дейност; за работа по програма „Майчино здравеопазване“; за работа по програма „Детско здравеопазване“. Графикът съдържа телефон за консултация и за домашни посещения - телефон на практиката.
В графика общопрактикуващият лекар посочва и свой заместник за случаите, когато не може да изпълнява лично задълженията си, както и неговото местоположение, телефон и други начини за контакт, а също и местонахождението, телефона и другите начини за контакт и с дежурния кабинет и/или лечебното заведение, осигуряващи медицинска помощ на пациентите извън графика на избрания личен лекар.
Когато случаят е спешен, пациентите следва да се обърнат към структурите на спешна помощ: спешен кабинет в лечебно заведение или към Бърза помощ.
Може да подадете сигнал до районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която личният лекар има сключен договор, като опишете всички обстоятелства по случая, свързани с невъзможността да бъдете обслужени от личния лекар.
Съгласно Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, здравноосигурените лица имат право свободно да избират лекар в лечебно заведение за първична извънболнична медицинска помощ на територията на цялата страна, сключило договор с НЗОК. Извън нормативно определените срокове (от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември) смяна на общопрактикуващия лекар е възможна по всяко време на годината единствено при определени хипотези: при прекратяване на договора на лекаря с районната здравноосигурителна каса (РЗОК), при смяна на настоящия адрес на пациента или при констатирана трайна невъзможност на избрания личен лекар да оказва първична извънболнична медицинска помощ.
Родителите могат да изберат общопрактикуващ (личен) лекар за детето си, който може да има специалност „Педиатрия“, но ако не е педиатър, а те желаят прегледите и изследванията, които ще се извършват впоследствие по програма „Детско здравеопазване“ (съобразно възрастта на детето), тогава личният лекар ще издаде направление за лекар със специалност „Педиатрия“. Този лекар винаги може да бъде сменен от Вас.
Уточняваме, че имунизациите по Имунизационния календар на РБългария се извършват само от общопрактикуващия (личния) лекар на детето, независимо че по програма „Детско здравеопазване“ може да го наблюдава педиатър.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии