ОПЛ

От: E** Я** Зададен на: 03.02.2025   Отговорен на: 05.02.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Личният ми лекар работи със запазени през superdoc.bg часове и обикновено няма за днес, а телефон не вдига. Често пъти за утрешния ден е останал само един час в графика, така прегледът се отлага с дни. Няма и с кого да го сменя, защото лекарите отказват нови пациенти. Какво да правя?

Отговор

НЗОК няма регламентирано изискване към договорните партньори здравноосигурените лица да записват час за преглед през дигиталната платформа „superdoc“. Функцията и поддръжката на посочената платформа е извън компетенциите на НЗОК.
Дигиталната платформа само улеснява връзката между личния лекар и пациента и обикновено се предлага от груповите практики на общопрактикуващи лекари (ОПЛ). Винаги, когато имате необходимост от посещение при Вашия личен лекар, може да го посетите.
Личният лекар може да посочи и информация, улесняваща контакта с пациентите във връзка със записване на часове за преглед, но това не е задължение, изрично посочено в Националния рамков договор за медицинските дейности, който той трябва да изпълнява като договорен партньор на НЗОК.
Общопрактикуващият (личният) лекар трябва да обяви в амбулаторията на място, достъпно за здравноосигурените лица, записани в пациентската му листа, своя месечен график, който съдържа часове: за амбулаторен прием; за домашни посещения; за промотивна и профилактична дейност; и за други дейности. Графикът съдържа телефон за консултация и за домашни посещения - телефон на практиката.
В графика общопрактикуващият лекар посочва и свой заместник за случаите, когато не може да изпълнява лично задълженията си, както и неговото местоположение, телефон и други начини за контакт, а също и местонахождението, телефона и другите начини за контакт и с дежурния кабинет и/или лечебното заведение, осигуряващи медицинска помощ на пациентите извън графика на личния лекар. Всеки общопрактикуващ лекар трябва да уведоми РЗОК за това. Заместникът подготвя документацията по консултации и медико-диагностични изследвания, като в срока на заместване той има всички права и задължения на титуляря на практиката.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии