Известно ми е, че срокът за провеждане на вторичен преглед е в рамките на 30 дни от първичния. Въпросът ми е дали денят на първичния преглед се брои в този 30-дневен срок?
Първичният ми преглед беше на 7 януари 2025 г. На коя дата най-късно може да бъде направен вторичният преглед?
Отговор
В Националния рамков договор за медицинските дейности между Националната здравноосигурителна каса и Българския лекарски съюз за 2023-2025 г., е договорено в чл. 153, ал. 4, че „Медицинско направление за консултация или провеждане на съвместно лечение“ (бл. МЗ-НЗОК № 3) е валидно до 30 календарни дни от издаването му. При изчисляване на този срок се брои и денят на издаване на медицинското направление.
Целта е да се осигури своевременност, адекватност и ефективност на провеждането на лечението на пациента, което чрез приемане срока на валидност да тече от деня на издаване на медицинското направление, може да бъде осигурено още в този ден. Като резултат пациентът в рамките на един и същи ден би могъл да се ползва от своите права на здравноосигурен и да получи преглед при личния лекар, консултация от лекар специалист, да направи необходимите му медицински изследвания, а при необходимост - да постъпи в болница.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии