Спешно посещение на Болница в Германия

От: Д** Ф** Зададен на: 01.02.2025   Отговорен на: 07.02.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, през декември бях на посещение във Германия,за съжеление трябваше да посетя спешното на болницата поради внезапни болки във гърдите.След показването на Европейската осигурителна карта във болницата ми обясниха че те ще се свържат директно със вас във връзка със Фактурата.Но вчера тази фактура е получил синът ми на адрес в Германия.Та въпросът ми е как се процедира във такъв случаи. Ще ви бъда много благодарен за малко повече информация чрез E-mail или телефонно обаждане. Поздрави Фиданов

Отговор

Ако заплатите стойността на оказаната медицинска помощ, Вие имате право да подадете заявление по образец и да кандидатства пред НЗОК за възстановяване на разходите срещу представяне на оригиналните финансови и медицински документи от чужбина.
Заявлението се адресира до управителя на НЗОК и може  да се подаде лично в Цeнтралното управление на НЗОК, чрез  районната здравноосигурителна каса (РЗОК) или по пощата (предвид характера на съдържащата се в заявлението информация, препоръчваме при изпращане по пощата да бъде използвано препоръчано писмо с обратна разписка). Не се приемат заявления, изпратени по електронната поща на НЗОК.
Основно изискване за възстановяване на такива разходи е медицинската помощ да е необходима по медицински причини, които са възникнали по време на престоя на осигуреното лице в друга държава-членка на ЕС/ЕИП/Швейцария, както и помощта да е получена по реда на обществената здравна система на тази държава.
По реда на Европейските регламенти не подлежат на възстановяване (т.е. остават за сметка на лицето) дължимите потребителски такси и доплащания от страна на пациента, които се прилагат на територия на съответната държава, където е получена помощта.
Информация за процедурата, заявлението  и необходимите документи, които трябва да се  приложат към него, са  публикувани на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Международна  дейност“ –  подрубрика „Европейска интеграция“ –  раздел „Възстановяване на разходи за оказана медицинска/дентална помощ при временен престой в друга държава“.
За допълнителни разяснения относно условията и реда за възстановяване на разходи за оказана спешна медицинска/дентална помощ в друга държава от ЕС,  може  да изпращате запитвания на следния имейл адрес в НЗОК: [email protected]

 

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии