Здравни осигуровки за м. октомври, ноември и декември 2023

От: Ф** М** Зададен на: 31.01.2025   Отговорен на: 03.02.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, Във връзка с Вашият отговор от 24.01.2024, искам да споделя следното. Може би са правописни грешки, но немското законодателство изисква информация от Вас за месеци 10., 11. и 12.2023 г., не 2024. Ако не са правописни грешки, възможно ли е да е там проблемът? Тъй като от м. Април 2021 до днешна дата се осигурявам в Германия, с изключение на точно тези три месеца - октомври, ноември и декември 2023г., които поради приключване на майчинство и започване на нова работа са ЗАПЛАТЕНИ в България. За да мога да ги платя, българската страна изиска документ от немската институция, че всички останали месеци са платени, защото в противен случай нямаше как да платя само три месеца. Тоест, аз съм заявила, че през останалия период се осигурявам в чужбина, но въпросните три месеца са платени в България и от немската институция се иска това да се потвърди. И както можете да видите от справката, която Ви изпращам под формата на прикачен файл тук, да, месеци 10., 11. и 12.2024 не са платени при Вас, но няма как да Ви питат за тях през август 2024. Моля Ви още веднъж да отговорите на запитването от немската институция за месеците от 2023 година и да изпратите желаният формуляр. Поздрави, Ф. М.

Отговор

След направена служебна справка се установи, че в отговор на  две запитвания, постъпили от здравноосигурителната каса в Германия,  свързани с  издаването на формуляр S041 за потвърждаване на завършени Ваши здравноосигурителни периоди в България за месеците октомври, ноември и декември 2023 г. , НЗОК  е изпратила съответно и два броя формуляри S041 към Германия. Формулярите съдържат информация за здравноосигурителния Ви статус съгласно справката в регистъра за здравно осигуряване на Националната агенция за приходите (НАП).
По данни на НАП Вие сте  представили документ в Агенцията, доказващ, че търсените месеци са платени в друга държава, но не в България. По тази причина НЗОК не може да потвърди плащания към системата за съответните периоди. 
Предвид гореизложеното, с цел уточняване на  Вашия случай  следва да се обърнете към НАП. Това е  компетентна институция, в чиито законови правомощия влиза събирането на средства от задължителните здравноосигурителни вноски и отговаря за здравноосигурителния статус на гражданите в България.

 

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии