Операция на минискус в Еврохоспитал, Виница, Варна

От: С** К** Зададен на: 22.01.2025   Отговорен на: 24.01.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравей, оперирах минискус по здравна каса - взеха ми 500 лева (за 2 дена престой + консумативи) при настаняване. Поисках по-хубава стая за 2 дена срещу 100 лева на ден, която ми казаха че ще заплатя при отписване. Въпроса ми е дали от тези 200 лева ще трябва да се приспадне нещо от първите 500 лева, защото мисля че там е включено и хоспитализиране за 2 дена в по-лошо стая. Благодаря предварително! Свилен

Отговор

НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности по КП, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция /с изключение на някои „скъпоструващите консумативи“/, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ. За тези дейности не се дължи нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден - но не повече от 10 дни годишно /освен ако не сте освободен от нея/.
НЗОК заплаща за извършване на дейностите по клинични пътеки в областта на ортопедията и травматологията, като изключение представляват „скъпоструващите консумативи”, които изрично са отбелязани в съответната клинична пътека (КП) и не се заплащат от НЗОК. Такива консумативи представляват – например –„резорбируеми винтове и анкери при артроскопски процедури”, „инструменти за фиксиращи процедури - т.нар. „пирон/винтове..., плаки...” НЗОК не заплаща ортосинтезните (фиксиращи) консумативи и инструменти, което е регламентирано в съответната КП. Лечебното заведение е длъжно да обяви на видно място договорените клинични пътеки и цените, които НЗОК заплаща за тях, както и видовете медицински изделия и цените, до които НЗОК заплаща за същите (в случаите, когато медицинското изделие е включено при изпълнение на диагностично-лечебния алгоритъм в КП).
Информираме Ви, че изборът на поискани от пациента услуги, вкл. на лекар или екип от медицински специалисти, е регламентиран от министъра на здравеопазването със специална наредба, т.нар. Наредба за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ (приета с ПМС № 119 от 22.05.2006 г., в сила от 1.04.2016 г., изм. и доп. ДВ, бр. 87 от 19 октомври 2021 г.) и се заплащат допълнително. Това обаче е въпрос на личен избор на пациента, а не задължително условие за прием в лечебно заведение за болнична помощ.  Тази услуга се заявява писмено от пациента, който попълва и подписва заявление по образец.
Лекарят/лечебното заведение са длъжни да издадат финансов документ за всяка заплатена от пациента сума. Контролът по издаването на финансов документ (фискален бон/бележка) се извършва от органите на Националната агенция за приходите. За нерегламентирани заплащания може да подадете сигнал и в районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която лечебното заведение има сключен договор.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии