медицински услуги за студентите - български граждани в Италия

От: Д** Б** Зададен на: 22.01.2025   Отговорен на: 27.01.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте! Каква е процедурата за възстановяване на средствата за платен прием в Италия при положение, че българските студенти там нямат право на личен лекар поради на липса на спогодба с България? Благодаря Ви!

Отговор

Съгласно европейското законодателство, студентите, които се обучават в друга държава, различна от тази, в която са здравноосигурени, се водят временно пребиваващи, като за тях е достатъчно да разполагат с валидна Европейска здравноосигурителна карта (ЕЗОК).  Тя се  използва при възникването на спешни и неотложни медицински обстоятелства или при обостряне на хронични болести. В случай че е необходимо заплащане на медицинска услуга в друга държава от ЕС,  здравноосигуреното лице има право да подаде заявление по образец и да кандидатства пред НЗОК за възстановяване на разходите срещу представяне на оригиналните финансови и медицински документи от чужбина.
Заявлението се адресира до управителя на НЗОК и може  да се подаде лично в Централното управление на НЗОК, чрез РЗОК или по пощата (предвид характера на съдържащата се в заявлението информация, препоръчваме при изпращане по пощата да бъде използвано препоръчано писмо с обратна разписка). Не се приемат заявления, изпратени по електронната поща на НЗОК.
Основно изискване за възстановяване на такива разходи е медицинската помощ да е необходима по медицински причини, които са възникнали по време на престоя на осигуреното лице в друга държава-членка на Европейския съюз, както и помощта да е получена по реда на обществената здравна система на тази държава.
По реда на Европейските регламенти не подлежат на възстановяване (т.е. остават за сметка на лицето) дължимите потребителски такси и доплащания от страна на пациента, които се прилагат на територия на съответната държава, където е получена помощта.
Информация за процедурата, заявлението  и необходимите документи, които трябва да се  приложат към него, са  публикувани на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Международна  дейност“ – линк „Европейска интеграция“ – „Възстановяване на разходи за оказана медицинска/дентална помощ при временен престой в друга държава“.
За допълнителни въпроси може да се  обадите в НЗОК на тел: +359 2 965 9116 .
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии