смяна на личен лекар

От: Д** П** Зададен на: 23.12.2024   Отговорен на: 23.12.2024

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, подадох онлайн заявление за смяна на личен лекар на 20.12.2024 г., не ми стана ясно периода за одобрение и това, как ще разбера дали имам нов ОПЛ. Моля, за разяснение при възможност от Ваша страна! С уважение и пожелание за Весели празници!

Отговор

Всеки общопрактикуващ лекар (ОПЛ) с действащ договор трябва своевременно да достъпва профила си в ПИС на НЗОК, да следи постъпилите по електронен път от здравноосигурените лица регистрационни форми за избор на общопрактикуващ лекар, подадени на основание чл.6, ал. 6 от Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, да подписва регистрационните форми с електронен подпис и да въвежда осъществилите избор по електронен път здравноосигурени лица в пациентската си листа.
Подадената от Вас заявка трябва да бъде подписана от лекаря, за който сте направили постоянен избор и статусът на заявката Ви трябва да стане: „Обработена заявка от ОПЛ“ .
На основание чл. 135, ал. 4 от Националния рамков договор за медицински дейности 2023-2025 г. общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица от датата, на която е осъществен изборът, като те се включват в пациентската му листа от тази дата.
Съгласно действащата нормативна база, ОПЛ представят ежемесечно в РЗОК в срок до 17 ч. на 3-тия работен ден на месеца, следващ отчетния, списък в утвърден от НЗОК формат с новоизбралите ги здравноосигурени лица. След приключване на обработка по регистрациите, промените се отразяват.
При случаите на избор на нов ОПЛ, новоизбраният ОПЛ изпраща на РЗОК, с която е сключил договор, чрез системата за сигурно електронно връчване, формите за избор.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии