Личният ми лекар отсъства за две седмици и на вратата на бележка, написана на ръка, са посочени имената на двама други лични лекари, към които мога да се обърна. След като се обърнах към единия от тях, той заяви, че не може да ме прегледа, защото не работи на компютъра на личния ми лекар и да се обърна към другия заместващ.
С други думи - посочен е заместващ лекар, който отказва или няма възможност да прегледа пациент на отсъстващия лекар.
В такъв случай:
- как мога да проверя кой е официално обявеният заместващ лекар от липсващия личен лекар
- да подам сигнал, че заместващ лекар не изпълнява функцията на такъв
Отговор
Общопрактикуващият (личният) лекар задължително обявява в амбулаторията на място, достъпно за здравноосигурените лица, записани в пациентската му листа, своя месечен график, който съдържа часове: за амбулаторен прием; за домашни посещения; за промотивна и профилактична дейност; и за други дейности. Графикът съдържа телефон за консултация и за домашни посещения - телефон на практиката.
Когато личният лекар отсъства, той трябва да има заместник. Всеки общопрактикуващ лекар посочва в договора си с районната здравноосигурителна каса (РЗОК) свой заместник/заместници за случаите, когато не може да изпълнява лично задълженията си. В срока на заместване заместникът има всички права и задължения на титуляря на практиката, подготвя документацията по консултации и медико-диагностични изследвания.
На видно място в амбулаторията личният лекар трябва да постави съобщение за срока на своето отсъствие, както и имената на заместника, неговото местонахождение, телефон и други начини за контакт.
Общопрактикуващите лекари предприемат мерки за осигуряване на достъп до медицинска помощ на записаните в пациентската им листа лица извън обявения работен график на практиката, в случая - чрез дежурен кабинет. При всички случаи обаче общопрактикуващият лекар трябва да осигури на лицата, записани в пациентската му листа, подходящ начин за оказване на медицинска помощ.
Ако случаят е спешен, пациентите следва да се обърнат към структурите на спешна помощ: спешен кабинет в лечебно заведение или към Бърза помощ.
Може да подадете сигнал до районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която лечебното заведение има сключен договор.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии