Стоматолог гр. София

От: М** Н** Зададен на: 26.11.2024   Отговорен на: 02.12.2024

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, Искам да запитам следното - аз съм здравно осигурено лице, не малка част от месечното ми възнаграждение отива по направление здравно осигуровки. От общо практикучашият лекар се отказах да го посешавам още преди няколко години след като ми поиска пари за издаване на болничен и при мое оплакване за генеколог ми каза, че направление се издава за този доктор веднъж на три години.... Но сега да Ви запитам относно стоматологичните услуги - стоматолога, които посещавам ми каза преди прегледа да не си забравя здравната книжа, тъй като тя работти със Здравна каса, така и направих взех я и я дадох, в същото време аз имам допълнително здравно осигуряване - стоматоложката ме запита до каква сума ми се покрива от застрахователя, за да може да работи спокойно??? Първият път, когато отидох ми каза, че ще ми задържи книжката, че ще пише по нея, амбулаторен лист не ми издада, каза, че ще пише после. Сумата, която ми каза , че трябва да заплатя е 110 лв - без да ми казва какво влиза по здравна каса и какво отива към застрахователя. Второ посещение за коронка метало - керамика - 380 лв - касова бележка - фактура нямам - пари на ръка и се записва в една тетрадка- здравнката книжа не ми я връща. При последващо посещение - Сумата, която ми казва, че трябва да заплатя вече е 540 лв, тъй като процедуруте, които ми е правила не влизат по здравна каса - накара ме да се разпиша на 1 бр. празен амбулаторен лист и ми каза, че след това ще го попълва, фактура ще ми издаде чак другият месец и книжата ще ми остане при нея??? Едвам успях да си взме книжката, документи за доказване на процедурите, които ми е правила нямам към този момент, вчера отново и писах какво точно ми е необходимо, но видях, че и в книжката е описака код 301 за процедури към Здравна каса. В същото време аз съм здравно- осигурена - за прегледите при двете посещения на дали трябва да плащам преглед като лице, което няма здравно осигурителни права - въпреки допълнителното ми здравно осигуряване? Моля за отговор какво мога да направя в тази ситуация, защо ще се вземат пари от две места? Или дейностите от Здравната каса се заплащат само от здравната каса и са честни с мен зъболекарите и си шлащам само потребителска такса, знам, че вие поемате прегледа със сменане на зъбният статус и три процедури - т. е три пломби или вадене на зъби, но е интересно, че всеки път независимо, за кое трябва да се доплаша.Защо просто не ме таксуват по цени на кабинета и ми се издават съответните документи, за застрахователя. Защо при положение, че аз си плашам за услугите трябва да се вземат и пари по пътека на Здравната каса? Или плащам да го наречем на" частно:" и не усвоява пари от Вас, но защо и от двете места? Защо толкова трудно вземам документи? Не са ли длъжни да издават такива при всяко посещение?Не си бях разглеждала книжката, но в 2022г е било по същият начин - хем от застрахователя, хем са описани някакви неща в книжката?

Отговор

За заплатените суми  лекарят по дентална медицина трябва да издаде финансов документ. Контролът по издаването на финансов документ (фискален бон/бележка) се осъществява от контролните органи на Националната агенция за приходите.
Остава изискването всеки пациент да получава договорената дентална помощ само след доказване на здравноосигурителните си права и представяне на валидна здравноосигурителна книжка (ЗОК)/притурка към ЗОК на избрания лекар по дентална медицина, на основание Национален Рамков Договор за денталните дейности 2023-2025 г. и съгласно чл. 9 от Наредба за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ.
Към настоящия момент вписаните данни за извършените дейности в ЗОК са необходима информация за всеки лекар по дентална медицина, във връзка със заложените обеми договорени дентални дейности за всяко здравноосигурено лице, което има право за всяка една от тези дейности да посети по избор различни дентални лекари в рамките на НЗОК.
За всяка дейност, предвидена в пакета дентални услуги, здравноосигуреното лице може да избере различни лекари по дентална медицина, сключили договор с НЗОК.
За изясняване на случая може да подадете жалба в свободен текст до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК), като посочете конкретни данни. Адресите и телефоните за връзка са публикувани на сайта на НЗОК - в меню „Контакти“.
Контролните органи на институцията ще извършат проверка и писмено ще Ви информират за резултатите от нея.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии