Европейска здравна карта

От: Д** М** Зададен на: 20/06/2024   Отговорен на: 25/06/2024

Въпрос

Ученик е загубил валидна европйска здравна карта, но му се налага да пътува в чужбина можели за де издаде дубликат и ли може да се издаде нова.

Отговор

При изгубване, кражба или унищожаване на  валидна Европейска здравноосигурителна карта (ЕЗОК) трябва да подадете до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК), чрез която тя е издадена, уведомление за анулиране по образец. 
При постъпване на уведомлението в деловодната система на РЗОК, в повечето случаи картата се анулира веднага, в рамките на работния ден. След обявяване на ЕЗОК за невалидна от директора на РЗОК, Вие имате право да подадете заявление за издаване на нова карта по съответния ред - на място в един от дистрибуторските центрове (ДЦ) на Първа инвестиционна банка (ПИБ).
Уведомлението за анулиране на ЕЗОК, заявлението за издаване на ЕЗОК и списъкът с  дистрибуторските центрове са публикувани на интернет страницата на НЗОК – www.nhif.bg – рубрика „За граждани“ – подрубрика „ЕЗОК“ – „Документи свързани с издаването на ЕЗОК“.
Предоставена е възможност  заявлението за издаване на ЕЗОК, подписано с персонален квалифициран електронен подпис (КЕП), да се подава и чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).
В случай че е необходимо спешно получаване на ЕЗОК, когато не може да се изчака технологичното време по обработката на заявката и отпечатването на картата, възможно е да получите Удостоверение за временно заместване (УВЗ) на ЕЗОК в  най-кратки срокове от съответната  районна здравноосигурителна каса (РЗОК) по местоживеене. Удостоверението  дава същите права като ЕЗОК, но има срок на валидност 2 месеца. За целта   подавате заявление по образец, което  може да се разпечата  от интернет страницата на НЗОК - рубрика „Международна дейност“ – подрубрика „Европейска интеграция“ -  раздел „ПРЕСТОЙ НА ЗДРАВНООСИГУРЕНИТЕ ЛИЦА В ДРУГА ДЪРЖАВА ОТ ЕС“, 
Предвид че процедурата по издаване/анулиране на ЕЗОК се извършва чрез РЗОК, съветваме Ви да се свържете директно със съответната РЗОК, за да уточните Вашия случай. Адресите и телефонните номера на районните здравноосигурителни каси може да намерите на интернет страницата на НЗОК в  рубрика „РЗОК“.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии