гръдна епитеза

От: Ю** Г** Зададен на: 19/06/2024   Отговорен на: 27/06/2024

Въпрос

През 04,2017г претърпях радикална мастектомия на дясна гърда. Последната гръдна епитеза съм закупила на 19.07.2021г. Какви документи са ми необходими за да получа следващата епитеза /през 3 години/ и какъв е редът. В очакване на отговор Ви желая спорна работа

Отговор

Считано от 01.07.2022 г. НЗОК администрира дейностите по отпускане и заплащане на помощни средства за хора с увреждания, в т.ч. гръдна епитеза по реда, регламентиран в Закона за хората с увреждания (ЗХУ).
Съгласно чл. 73, ал. 1 от ЗХУ „Хората с увреждания имат право на помощни средства извън обхвата на задължителното здравно осигуряване, определени индивидуално с медицински документ, издаден от ЛКК, ТЕЛК или НЕЛК, въз основа на конкретните им нужди и съгласно спецификация, утвърдена от Националната здравноосигурителна каса“.
В изпълнение на законовите разпоредби и съгласно реда на Наредба № 7/31.03.2021 г., от страна на НЗОК се проведе процедура по договаряне на стойността на заплащане на помощните средства и ремонтни дейности. В резултат на проведената процедура НЗОК публикува списък-спецификация с помощни средства и стойностите, които НЗОК заплаща, считано от 01.07.2022 г. до настоящия момент. Списъкът  е публикуван на интернет страницата на НЗОК  в рубрика „Помощни средства“, подрубрика „Спецификация за ПСПСМИ и ремонти“ - https://www.nhif.bg/bg/facilities/main
За отпускане на гръдна епитеза следва да посетите ЛКК/ТЕЛК за издаване на  електронен протокол/решение за предписване на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия (ПСПСМИ). Към протокола/решението на място се попълва заявление за съгласие с предписаните ПСПСМИ и необходимост от предоставянето им. Заявлението може да бъде подадено и от упълномощено Вас лице. Чрез информационната система на Министерство на здравеопазването заявлението се изпраща по електронен път до информационната система на НЗОК. В седем дневен срок от постъпване на заявленията експертни комисии на НЗОК/РЗОК ги разглеждат, в резултат на което се постановяват одобрения или мотивирани откази.
В случай на издадено одобрение, то съдържа уникален номер и дата на издаване. Заявителите се информират за издадено одобрение или мотивиран отказ чрез писмено съобщение на посочена от заявителя електронна поща и телефон. На посочения адрес в заявлението се изпраща уведомително писмо за издаденото одобрение/отказ. Не е необходимо да се посещава офис на РЗОК.
Включените в одобрението помощни средства могат да се получават от всяка фирма, сключила индивидуален договор с РЗОК, без териториално ограничение. За целта лицата, на които са издадени одобрения се идентифицират пред фирмата, чрез идентификатор – ЕГН, имена, номер и дата на одобрението за отпускане на ПСПСМИ.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии