издаване на протокол от ЛКК за въстановяване суми за слуховви апарати

От: А** Й** Зададен на: 18/06/2024   Отговорен на: 28/06/2024

Въпрос

Искам да ми кажете къде да извадя този протокол след като имам направление номер-3 освен в б-за ИСУЛ защото те не ми запазиха слуха,от 2 г.правиха с мен експерименти и накрая си останх без слух,а когато потърсих комисия за протокол ме рзкарват из цялата б-ца и на края нищо.Къде на друго място меже да ми се извади такъв протокол при вече закупени слухови апарати

Отговор

Съгласно разпоредбата на чл. 73, ал. 1 от Закона за хората с увреждания, хората с увреждания имат право на помощно средство, приспособление, съоръжение и медицинско изделие (ПСПСМИ) извън обхвата на задължителното здравно осигуряване, определени индивидуално с медицински документ, издаден от лекарска консултативна комисия, ТЕЛК или НЕЛК, въз основа на конкретните им нужди и съгласно спецификация, утвърдена от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Списъкът-спецификация с помощни средства и стойностите, които НЗОК заплаща, считано от 01.07.2022 г. до настоящия момент е публикуван на интернет страницата на НЗОК  в рубрика „Помощни средства“ - подрубрика „Спецификация за ПСПСМИ и ремонти“.
За отпускане на  слухов апарат е необходим медицински протокол от специализирана ЛКК, разкрита в лечебно заведение за болнична помощ с клиника/отделение по ушни, носни и гърлени болести (УНГБ)  или  експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, с предписание за слухов апарат по спецификацията на НЗОК.
Към протокола/решението на място се попълва заявление за съгласие с предписаните ПСПСМИ и необходимост от предоставянето им. Заявлението може да бъде подадено и от упълномощено Вас лице. Чрез информационната система на министерство на здравеопазването заявлението се изпраща по електронен път до информационната система на НЗОК. Непосредствено след това експертни комисии на НЗОК/РЗОК ще разгледат електронното заявление и ще издадат одобрение или мотивиран отказ.
В случай на издадено одобрение същото има уникален номер и дата на издаване. Заявителите се информират за издадено одобрение или мотивиран отказ, чрез писмено съобщение на посочена от заявителя електронна поща и телефон. На посочения адрес в заявлението се изпраща уведомително писмо за издаденото одобрение/отказ. Не е необходимо да се посещава офис на РЗОК.
Включените в одобрението помощни средства могат да се получават от всяка фирма, сключила индивидуален договор с РЗОК, без териториално ограничение. За целта лицата, на които са издадени одобрения се идентифицират пред фирмата, чрез идентификатор – ЕГН, имена, номер и дата на одобрението за отпускане на ПСПСМИ.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии