Калпротектин

От: А** П** Зададен на: 14/06/2024   Отговорен на: 18/06/2024

Въпрос

Какъв вид тест за фекален калпротектин (качествен или количествен) се прави в лаборатория по НЗОК с направление от педиатър с код 10.79 КСМП 91939-16 при положение, че лекарят е уточнил, че е необходимо количествено определяне и такова е било поискано от пациента при даване на пробата в приемната?

Отговор

Наредба № 9 от 2019 г. за определяне на пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на НЗОК, издадена от министъра на здравеопазването, не определя методите, по които да бъде извършвано високоспециализираното изследване „Фекален калпротектин“ от пакет „Клинична лаборатория“, заплатено от Касата. В тази връзка извън правомощията на НЗОК е да обсъжда методите за извършване на медико-диагностичното изследване.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии