Направление за ЯМР

От: Д** Д** Зададен на: 04/06/2024   Отговорен на: 04/06/2024

Въпрос

Здравейте! Синът ми е на 5 месеца, със спина бифида и хидроцефалия. Необходимо е да му се направи ЯМР на главата и гръбнака, като разбрах, че гръбнака се дели на 3 зони. Може ли неврологът да ми издаде направление за 4 зони на веднъж. Благодаря предварително за отделеното време

Отговор

Определяща е диагнозата (МКБ код на заболяването), от която лекарят от структурата за образна диагностика, приемащ пациента, преценява вида и обема на високоспециализираното изследване Ядрено-магнитен резонанс (ЯМР), т.е. кои области да бъдат изследвани с едно направление  за ЯМР(с код 10.02).
По въпроса относно броя на проекциите при изследването - едно изследване (един код) се извършва с едно направление, независимо от броя на проекциите.
НЗОК заплаща високоспециализираното медико-диагностично изследване „Ядрено магнитен резонанс“, назначено от лекар специалист с направление (бланка МЗ-НЗОК № 4), като няма ограничение в изследваните зони, стига да има технологична възможност за това.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии