Рецепта

От: П** В** Зададен на: 21/05/2024   Отговорен на: 23/05/2024

Въпрос

Здравейте, На 20.05 посетих аптека "Х"на бул. "Х" С. зада купя лекарства на майка чрез здравната каса.Същият ден л.лекар и изписа нова рецепта,защото минаха 3 месеца.Предишните лекарства са до 28дни,а не 30 в опаковката взети на 25.04.Остава три дни без лекарства за кръвно и стенд.Служителката отказа да изпълни рецептата тъйкато не е дошша датата 25.05.Това е друга нова рецепта,а не старата.Кажете ми какво следва в случая,ако получи инсулт или друго (дане става де).И къде да подам оплакване за лошото отношение на служителката в аптеката.

Отговор

С оглед осигуряване на непрекъсване на провежданата от пациента лекарствена терапия, в чл. 30, ал. 2 на Наредба № 4 от 4 март 2009 г. за условията и реда за предписване и отпускане на лекарствени продукти е регламентирано, че отделните части на тройното електронно предписание (рецептурна бланка образец МЗ-НЗОК № 5А) се изпълняват последователно в техните срокове, считано от датата на издаването й, съответно – датата на отпускане на предходното количество от предписаните продукти:
- до 15 календарни дни - за отрязък А;
- от 25 до 45 календарни дни - за отрязък В;
- от 50 до 75 календарни дни - за отрязък С.
Последното пояснение дава възможност на отпускащия магистър-фармацевт, който изпълнява следващата част на тройното електронно предписание (отрязък от тримесечната рецепта), да съобрази изпълнението на отрязъка с количеството лекарствени продукти, необходими на здравноосигуреното лице за периода на действие на рецептата.
Ако опаковката на лекарствения продукт, който е предписан е за 28 дни, следващото електронно предписание  може да се  изпълни в аптеката на 28-ия ден, считано от датата на предходното отпускане, документирано в  Електронната рецептурна книжка (ЕРК).
При наличие на предписания на повече от едно електронно  предписание - електронна рецептурна бланка (образец МЗ - НЗОК № 5 и образец МЗ - НЗОК № 5А) с предписания за различен брой дни рецептите се изпълняват на датата на най-късия срок, но не по-малко от 25-ия ден.
В  случай че са нарушени Вашите права, свързани с отпускане на лекарствени продукти, заплащани от НЗОК, имате право да подадете сигнал до директора на съответната РЗОК, с която  аптеката е сключила договор.
При некоректно отношение на фармацевт може да се обърнете към Българския фармацевтичен съюз   - www.bphu.bg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии