издаване на протокол

От: К** Зададен на: 09/05/2024   Отговорен на: 10/05/2024

Въпрос

Здравейте, В какъв срок се издава от НЗОК протокол за скъпоструващо лекарство на лице , чиито данни са подадени от съответния лекуващ лекар към НЗОК?

Отговор

В случаите, при които е необходима експертиза в НЗОК, Комисията разглежда електронно постъпилата медицинска документация, извършва експертиза и представя на управителя на НЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК, в 30-дневен срок от постъпването на документите в НЗОК за продължение на лечението, а когато е за първи път - двумесечен срок.  След получаване на решението от НЗОК, РЗОК уведомява пациента в срок до 3 работни дни по следните начини: чрез e-mail, по телефон или на място в РЗОК.
В случаите, при които е необходима експертиза в РЗОК, Комисията разглежда електронно постъпилата медицинска документация, извършва експертиза и представя на директора на РЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства в срок до 30 дни, считано от датата на постъпване на документите в РЗОК, когато на лицето не са отпускани до този момент лекарствени продукти по протокол за същото заболяване, заплащани напълно или частично от НЗОК. За продължение на лечението Комисията в РЗОК разглежда електронно постъпилата документация, извършва експертиза и представя на директора на РЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства в 15-дневен срок от постъпването на документите в РЗОК.
Информация относно статуса на Е-протоколите се предоставя от районната здравноосигурителна каса (РЗОК)  на здравноосигуреното лице по посочен от него начин (по e-mail, телефон или на място в РЗОК).
Другият вариант е електронната услуга  на  НЗОК - „Справка за статус на е-протокол за назначаване на лекарствените продукти, медицинските изделия и диетичните храни за специални медицински цели за домашно лечение на ЗОЛ“,  чрез която  здравноосигурените лица могат да проверяват статуса на издадените им по електронен път „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК“ (Е-протокол). Справките се осъществяват чрез идентификатор на пациента и национален референтен номер на Е-протокола.
Справка за издадените Ви и одобрени протоколи  може да направите на портала на НЗОК www.nhif.bg чрез електронната услуга „Преглед на досие от здравноосигурените лица“. Услугата се достъпва с цифров сертификат (КЕП), чрез уникален код за достъп (УКД) на НЗОК или с персонален идентификационен код (ПИК) на Националната агенция за приходите (НАП).

 

 

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии