Неизпълнение на служебни задължения, арогантно поведение на лекар, неспазване на етичен кодекс, самоволно отсъствие от работа, без осигуряване на заместващ лекар.

От: Е** К** Зададен на: 07/05/2024   Отговорен на: 09/05/2024

Въпрос

Днес 07.05.2024 г., сутринта на път за училище, дъщеря ми Мххх ххх ххх , с ЕГН 0948ххххх, едва не е колабирала в автобуса. Обади ми се притеснена и каза, че й е станало много лошо и за няколко минути нищо не е виждала. Когато се уверих, че е в достатъчна кондиция й казах, внимателно да слезне от автобуса и да седне някъде, докато я взема. Разполагам с родителски контрол и лесно я открих. В колата си имам апарат за кръвно, измерих й го и установих хипотония 80/40. Дадох й да хапне малко солено и да пийне водичка, след което се запътихме към личната й лекарка, д-р ххххх, чийто кабинет се намира в ххх ДКЦ, обл. София-град, общ. ххххххххх По график на нечетни дати, д-р хххх първа смяна от 7.30 ч. Ние бяхме пред кабинета в 8.30 ч. сутринта, но нея я нямаше, а на вратата беше оставена хвърчаща бележка, че днес ще е на работа следобед. Бях притеснена, тъй като детето, освен всичко останало беше и в цикъл с доста сериозно кръвотечение и реших, че няма да чакаме следобеда и ще отидем в Пирогов. Дъщеря ми беше прегледана изключително качествено от дежурния екип, бяха й направени нужните изследвания и й се назначи лечение. Беше ни издаден амбулаторен лист, с който дежурната лекарка ни каза, че може да поискаме извинителна бележка от личния й лекар. След като кръвното й беше стабилизирано, прибрах дъщеря си у дома. Наложи се да отсъствам от работа няколко часа, а аз работя също с график и това рефлектира върху плановете на много хора. Върнах се на работа и след 13.30 ч. започнах да звъня множество пъти на личната лекарка на детето на двата, оставени телефона. Не получих отговор, след което отново напуснах работа, за да отида до поликлиниката. На опашката имаше около 15 човека, предимно болни и кашлящи деца. Аз се грижа сама за дъщеря си и не мога да си позволявам често да боледувам, защото това се отразява не само на бюджета ни, но и на цялото ни ежедневие, още повече когато и тя не е добре. Изчаках лекарката да излезе от кабинета и учтиво я помолих, подавайки й амбулаторния лист с анамнезата и препоръките от Пирогов, когато през работния ден й остане време, да пусне на детето електронна бележка, за да не чакам 15 човека на опашката само за това и че трябва да се върна на работа, защото и мен ме чакат хора. Тя категорично отказа, под предтекст, че трябва да си чакам реда, но не било много сигурно, дали ще свърши работа, защото имало много чакащи. Държанието й беше нагло и арогантно, така че самата аз се почуствах неудобно пред останалите пациенти, без да имам никаква вина. Това не се случва за първи път, д-р хххх при всяко посещение ни увиква, защо сме ходели за едни сополи или подобни. Никога не издава направления за специалист, защото видите ли, тя можела да назначи лечение, а в крайна сметка, разглеждайки издадените рецепти, всеки път едни и същи лекарства за различни състояния. Не веднъж е обърквала диагнозите на детето и много пъти е назначавала антибиотик, без изобщо да има нужда от него и винаги трябва да плащам на частно, за да установя некомпетентността й. Вече след всеки написан антибиотик се принудих да пускам ПКК, ДКК, СУЕ и CRP на дъщеря си, за да не я тъпча излишно с тежки лекарства и в повечето пъти се оказвам права. След описаното, моля, да бъде обърнато сериозно внимание на въпросната докторка! Също така, се питам, кой контролира броя на допустимите пациенти, защо винаги има опашки пред кабинета й и прегледите никога не са контролирани, защо никога не вдига служебният си телефон по време на работа? Нали цялата тази електронна система беше измислена за улеснение и за да се редуцират посещенията пред кабинета, с оглед превенция на вируси и инфекции, когато нещо може да бъде свършено дистанционно. Защо ми беше отказано издаването на бележка? Моля, също така отсъствията на дъщеря ми да бъдат извинени, аз не знам какъв е редът, това зависи от Вас, но аз повече при тази жена няма да се върна. Тя си позволи да ме направи за смях пред цял коридор хора с абсурдното си безочливо поведени, арогантност и прословутото си самочувствие, с което наруши не само зоната ми комфорт, но също така и личното ми достойнство! Искрено се надявам, че молбите ми ще бъдат удовлетворени!

Отговор

В случая бихте могли да подадете жалба в свободен текст до районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която личната лекарка има сключен договор - за неспазване на обявеното работно време, както и до етичната комисия на РК на БЛС за неетично поведение спрямо пациентите. Координатите на РЗОК са публикувани на сайта на НЗОК в рубрика „РЗОК“ и „Контакти“.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии