Запитване

От: Г** Г** Зададен на: 26/04/2024   Отговорен на: 30/04/2024

Въпрос

Здравейте. Майка ми е с онкологично заболяване, в следствие на което в момента е с трахеостома и гастростома. В очакване сме на лъчетерапия. За последните три месеца, когато се развиха тези събития, не успявахме да се свържем с личната ѝ лекарка. Тя обслужва 3 села, вечно е заета, не можем да и дадем епикризите и мед. документация, няма време да издава и електронни направления. Днес я помолих да дойде в къщи да се запознае със състоянието на пациентката си и да започне подготовка на документи за ТЕЛК. Както и да ни насочи за рехабилитация. Отговора и беше, че не е социална служба и че не само днес, а и в понеделник не може да дойде. Времето за пациентката е ценен ресурс и нямаме време да чакаме лекарката да е по свободна и да ни обърне внимание.Също има ли възможност частно практикуващ лекар или друг специалист да изготви документите на пациентката. Въпросът ми е дали можем към днешна дата да сменим личния доктор с по-адекватен? Благодаря.

Отговор

Всяка календарна година в периода от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември, здравноосигурените лица могат да променят избора си на общопрактикуващ лекар (ОПЛ). Извън горепосочените срокове промяна на избора на ОПЛ съгласно Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ може да се извърши в следните случаи: при констатирана от НЗОК трайна невъзможност на избрания лекар да оказва първична извънболнична помощ на здравноосигуреното лице; при промяна на настоящия адрес здравноосигуреното лице има право на нов избор на лекар; при временно пребиваване в друго населено място здравноосигуреното лице има право да получи първична извънболнична помощ от друг лекар, като представи форма за временен избор с валидност не по-малко от един и не повече от 5 месеца, при прекратяване на договора на ОПЛ с РЗОК.
Общопрактикуващите лекари обявяват в амбулаторията на място, достъпно за пациентите, своя месечен график, който съдържа часове и за домашни посещения. Графикът съдържа телефон за консултация и за домашни посещения.
Ако смятате, че правата Ви на здравноосигурено лице са нарушени, може да подадете сигнал до директора на РЗОК, с която общопрактикуващият лекар е сключил договор.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии