електронните направления

От: Ц** Г** Зададен на: 22/04/2024   Отговорен на: 25/04/2024

Въпрос

Господа, бихте ли ми обяснили защо пациента не може да види направлението си онлайн след като има УКД. При положение че преди се даваше на ръка каква тайна представлява? Имам вече два случая при които личния лекар ми заявява че е пуснал електронното направление взимам си час и при специалиста се оказва че такова няма. Не е ли това организиран рекет върху пациентите да плащат прегледите си въпреки че са здравно осигурени?

Отговор

Поставеният въпрос засяга обмена на информация между медицинските софтуери на лекарите от извънболничната медицинска помощ и Националната здравно-информационна система (НЗИС). Обръщаме внимание, че НЗИС се администрира и поддържа от Министерството на здравеопазването (МЗ), съгласно зададени от МЗ правила и контроли. Предвид това обстоятелство, въпросите, свързани с издаването на електронни направления и регистрацията им в НЗИС, слeдва да се отправят към администриращата я институция.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии