Рецепта за лекарства на онкоболен

От: М** В** Зададен на: 11/04/2024   Отговорен на: 11/04/2024

Въпрос

Здравейте, отидох при личната ми лекарка в 8 часа сутринта, за да ми пусне рецепта за лекарства по здравна каса и тя ми заяви, че не може да ми ги изпище сега защото имала детска консултация. Нямаше обаче нито едно дете бяхме само възрастни хора, но тя каза че трябвало да чакаме до 10 часа. Предния път пак беше проблем и тогава ми каза да ходя сутрин в 8 часа, за да не чакам. Всеки път е така трудно да ми изпише лекрсватата, които са за онкологичното ми заболяване. Не разбирам трябва да си пусна отпуск за да стоя там цял ден и да ми се изпишат лекарствата, които са две и на два протокола, което означава два дни! Поведението и всеки път меко казано ужасно! Аз се чувствам безсилна и всеки път ходя със страх дали няма да ме върне. Другото нещо е че не можело да ми изпише лекарства и да ми даде направление или да ми пусне изследвания в един ден не можело повече от едно нещо. Питам аз това къде е рагламентирано законово?

Отговор

Няма пречка при прегледа, по преценка и при необходимост,  да бъде издадено направление за консултация с лекар специалист и да бъдат назначени изследвания.
По въпроса за провеждането на прегледите, организацията на работния процес, в т.ч. и на реда за обслужване на пациентите, се определя от лечебното заведение, във Вашия случай - от личния лекар.
НЗОК няма правомощия относно правилата за реда и вътрешната организация на лечебното заведение - начините на връзка между пациентите и лечебното заведение: телефони/регистратура/ел.платформи и пр., които се определят от директора на лечебното заведение със съответния правилник.
Евентуална смяна на личния лекар може да направите през м. юни.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии