Издаване на европейска здравна карта
От: Д** Д** Зададен на: 12/03/2024 Отговорен на: 15/03/2024Въпрос
Здравейте! Трябва да си извадя европейска здравна карта. Проучвайки процедурата, останах неприятно изненадана от изискването, ако постоянният и настоящият адрес са различни, да се предостави удостоверение за настоящ адрес. Аз живея на постоянния си адрес, а настоящия ми е на 300 км разстояние. А това са стъпките, които трябва да предприема в следващите два дни, ако искам удостоверението: 1. ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО: издаване на удостоверение за настоящ адрес. 2. Документ за самоличност. 3. Документ за собственост върху имота или документ за ползване на имота за жилищни нужди (например договор за наем) (при необходимост) 4. Декларация за писмено съгласие на собственика (ако заявителят не собственик на имота) (при необходимост) Декларацията трябва да е подписана лично от собственика, пред длъжностното лице, или да е нотариално заверена. 5. Документ за платена такса. В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане). Аз не съм собственик на имота по настоящ адрес, което допълнително усложнява ситуацията. Нямам електронен подпис. Нямат ли свързаност ситемите за издаване на ЕЗК с ГРАО, за да мога лесно и бързо да се възползвам от правата си на здравноосигурен гражданин? Защо трябва да доказвам настоящия си адрес?