Направление за офталмолог с диагноза глаукома и диспансеризиране

От: В** М** Зададен на: 11/03/2024   Отговорен на: 13/03/2024

Въпрос

Здравейте!На 68 години съм с висок диоптър късогледство и глаукома.След остра вирусна инфекция получих възпаление на очите!В началото на годината се наложи да отида при личния лекар и да взема направление за офталмолог!За съжаление в рамките на един месец лекарката, която ме наблюдава от години при прегледа установи че трябва да се лекувам в продължение на три месеца!Въпросът ми е при тези обстоятелства имам ли право на ново направление от личния лекар за диспансеризиране при друг специалист,тъй като лекарката ми отказва да ме диспансеризира!Наложи се да отида при друг специалист срещу заплащане да довърши лечението и установи, че имам и катаракта на двете очи и се налага операция! Прочетох,че НЗОК поема лечението,но колко трябва да изчакам за да взема ново направление за операцията! Благодаря за отделеното време!

Отговор

Диспансеризацията при лекар специалист става с направление за диспансеризация, издадено от личния лекар. Когато става дума за смяна на диспансеризиращ лекар, възможно е здравноосигуреното лице да смени лекаря, при когото се води на диспансерен отчет. За целта личният лекар следва да издаде ново направление, с което пациентът да отиде при новоизбрания специалист.
Постъпването за оперативно лечение (хоспитализация) в болница става в случаите, когато диагностичната и/или лечебната дейност не може да бъде постигната в условията на извънболничната помощ. При наличие на индикация за хоспитализация пациентът се насочва с „Направление за хоспитализация/лечение по амбулаторни процедури“ (бл. МЗ-НЗОК № 7).
Направлението за хоспитализация се издава по преценка на личния лекар, от лекар специалист от лечебно заведение за извънболнична медицинска помощ, като в условията на спешност може да бъде издадено и от дежурен екип в ЦСМП или от лекар в структура за спешна медицинска помощ на лечебно заведение, към което пациентът се е самонасочил. Не е необходимо - по думите Ви, „време за изчакване“.  НЗОК няма такова изискване.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии