Прекратен договор на личния лекър със НЗОК

От: А** Зададен на: 07/03/2024   Отговорен на: 08/03/2024

Въпрос

Здравейте! Личният ми лекар е с прекратен договор към НЗОК. За ситуацията разбирам днес. Мога ли да подам заявление при нов лекар , сега през март? И още един въпрос, Личен лекар, който набира пациенти в момента, заедно със заявлението изискава подписване на договор с включена административна такса в него, като в договора не е предвидено облекчение за пенсионери и за лица с ТЕЛК. Има ли право личния лекар, или клиниката, към която работи да изисква административна такса от пациенти с ТЕЛК над 80%? Благодаря!

Отговор

По първия въпрос: Да, може да направите нов избор на личен лекар. При прекратяване на договора на личния лекар с РЗОК/НЗОК, това може да стане по всяко време на годината, извън нормативно установените срокове през м. юни и м. декември.
По втория въпрос: Здравноосигурените лица не са задължени да подписват с личния лекар допълнителен договор срещу заплащане, за да получат своевременно лечение, като отказът от подписване на договор не следва да ограничава достъпа до здравни услуги, оказвани от личния лекар по договор НЗОК.
НЗОК няма регламентирано изискване при сключването на договори с общопрактикуващите лекари (ОПЛ), съгласно Националния рамков договор за медицинските дейности за 2023-2025 г., здравноосигурените лица, които фигурират в пациентските им листи, да записват при тях час за преглед през дигитални платформи, на регистратурата на лечебното заведение или по други начини, например чрез сключване на допълнителни споразумения между ОПЛ и пациентите, с цел осигуряване на предимство пред чакащите в амбулаторията лица.
Правилата за реда и вътрешната организация на лечебното заведение за първична извънболнична медицинска помощ - начините на връзка между пациентите и лечебното заведение (ако в случая става дума за това): телефони/регистратура/електронни платформи и др., се определят от директора на лечебното заведение със съответния правилник и не са в законовите правомощия на НЗОК. 
Здравноосигурени лица, освидетелствани от ТЕЛК с над 71% намалена работоспособност са освободени от заплащане на потребителска такса.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии