Смяна на личен лекар

От: М** И** Зададен на: 22/02/2024   Отговорен на: 26/02/2024

Въпрос

Здравейте, освен промяна на настоящ адрес, и прекратяване на договора с РЗОК на Личния лекар, в статията на този адрес, издадена от вас - https://www.nhif.bg/bg/online/answers/45641 , пише " и др." Кои са тези " и др.", понеже аз мога да изброя 10 причини, и то съществени, за да си сменя личния лекар, но не и горепосочените две? Най-малкото - през март трябва да премина контролен преглед / гастроскопия, но личният лекар не иска да ми издаде направление! Не искам да съдя никого, нито да чакам до юни, за да получа направление. Не искам и да заплащам за гастроскопията, понеже ми се полага безплатен преглед, по право! Та, кои са тези други начини, за прекратяване на отношения с личен лекар? Ще ви бъда благодарен, ако ми отговорите, понеже не искам да задълбочавам проблема!

Отговор

Всяка календарна година в периода от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември здравноосигурените лица могат да променят избора си на общопрактикуващ лекар.
Извън тези срокове смяна на личния лекар е възможна единствено при наличието на някоя от следните хипотези: Когато лечебното заведение, в което е избран лекар, няма сключен договор с НЗОК; когато лицето е осъществило своя избор на личен лекар в лечебно заведение, което е сключило договор с НЗОК, но впоследствие този договор е прекратен на някакво основание; когато лицето е осъществило своя избор на личен лекар, но впоследствие лечебното заведение, в което той работи, не сключи договор с НЗОК; при констатирана от НЗОК трайна невъзможност на избрания лекар да оказва първична извънболнична помощ съгл. чл. 8 от Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ; при промяна на настоящия адрес на здравноосигуреното лице.
Доколкото изложените от Вас обстоятелства не попадат в никоя от изброените възможности, смяна на личния лекар би могла да се осъществи в посочените нормативно установени срокове - от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември.
Ако желаете, може да посетите районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която личният лекар е сключил договор и да подадете писмен сигнал, в който да посочите причините, които според Вас налагат смяната. В зависимост от казуса, от районната здравноосигурителна каса ще Ви информират и ще Ви окажат съдействие. Адресите и телефоните на РЗОК са публикувани на сайта на НЗОК в рубрика „РЗОК“.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии