Личен лекар на детето ми

От: И** С** Зададен на: 14/02/2024   Отговорен на: 20/02/2024

Въпрос

Здравейте, не можах да намеря въпрос и отговор, който да съвпада със ситуацията ми. Синът ми е на годинка и искам да сменя личната му лекарка. Винаги е била крайно груба, нито веднъж не е прегледала детето ми, винаги го е правила сестрата, дори и ваксините ги слага сестрата…. Знам, че декември месец се сменят, но все съм си мълчала и съм си казвала хайде, да не го сменям. Винаги ми прави скандали, записва ме за един ден, след това като отида не било него ден, ами друг. Накратко искам да я сменя, защото днес отново поредния панаир по телефона. Не съм го водила при нея от септември месец, защото детето ми посещава освен нея и лекар, който не работи за НЗОК и си заплащам прегледите… Та крещи ми по телефона и ме задължава да съм го завела на ваксина преди нейната отпуска, защото след отпуската ѝ щяло да ѝ е натоварено…. Накратко всеки път прави неща на своя глава и ми се кара като ученичка, вярвам и знам, че има лекари, които си уважават професията и ще гледат да детето ми като на пациент, а не като поредния клиент. Благодаря, че ме изчетохте, просто се моля да има как да я сменя преждевременно….

Отговор

Бихте могли да се обърнете към директора на районната здравноосигурителна каса (РЗОК) в Пловдив и да подадете писмено заявление, в което да посочите причините, налагащи смяна на личния лекар.
По силата на чл. 7 от Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ: „Всяка календарна година в периода от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември здравноосигуреното лице може да избере друг лекар“, а извън нормативно установените срокове, нов избор на общопрактикуващ лекар може да бъде извършен единствено при определени хипотези, съгласно чл.8 от наредбата: (1) „При констатирана от НЗОК трайна невъзможност на избрания лекар да оказва първична извънболнична помощ“; (2) „При промяна на настоящия адрес“; (3) „При временно пребиваване в друго населено място извън случаите по ал. 2 за срок от 1 до 5 месеца.“ 
В зависимост от казуса, от районната каса ще Ви информират и ще Ви окажат съдействие.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии