Липсващо лекарство в аптечната мрежа

От: Т** Т** Зададен на: 07/02/2024   Отговорен на: 09/02/2024

Въпрос

Здравейте, Всеки месец купувам с рецепта по здравна каса ТАФЛОТАН 15 мкг/мл 0.3 мл (30 дозички) капки за очи. Втори месец капките липсват в аптечната мрежа. Имате ли информация защо не се доставят и дали в скоро време ще се появят отново? Поздрави P.S. Не видях начин за търсене в рубриката "Въпроси и отговори". Би било много по-удобно там да има търсене по дума или фраза, вместо да ни предлагате да четем над 4000 страници с въпроси и отговори.

Отговор

При проблеми, свързани с лекарство - снабдителния процес в аптечната мрежа на територията на Република България, притежателят на разрешението за употреба (ПРУ), в срок до 5 дни, следва писмено да уведоми НЗОК за съответното обстоятелство. Притежател на разрешението за употреба на лекарствения продукт Taflotan Eye drops, solution in single-dose container 15 mcg/ml - 0,3 ml е Santen Oy, Финландия.
Към датата на Вашето запитване няма постъпил сигнал за производствен проблем или проблем свързан с доставката на Taflotan нито от ПРУ, нито от търговци на дребно (аптеки).
Временната липса на лекарствения продукт в аптечната мрежа  няма пряко отношение и не поставя в зависимост договорните отношения между НЗОК и неговите партньори. Между  НЗОК и ПРУ е сключен договор, който е свързан със заплащането на лекарствените продукти, а не директно с гарантирането на устойчив лекарствоснабдителен процес.
Във функциите на НЗОК е заплащането на лекарствени продукти от фонд, изграден от здравноосигурителни вноски, а не да извършва контрол върху снабдяването на пазара с лекарствени продукти.
В допълнение, както е упоменато в уводния текст на рубриката, от значение  е да знаете кога сте задали въпроса. В този случай  не би трябвало да имате затруднение при намирането на  отговора.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии