Направление за специалист

От: А** Д** Зададен на: 06/02/2024   Отговорен на: 12/02/2024

Въпрос

От болница, в която ме наблюдават и ми назначават скъпоструващо лекарство изискват да направя ЯМР. Личния лекар ме изпрати на специалист, с направление, за да пусне специалиста искане до Здравната каса. Имам одобрение от Здравната каса за това изследване. Но се оказва, че е минал 1 месец от ходенето при специалиста. Имам 2 въпроса. 1. Трябва ли, за да си взема документа, отново да взимим направление за преглед от специслист? 2. Може ли да се опрости процедурата? След становище на лекуващи лекари в болницата, отивам и ангажирам 1 лекар, за да ми даде направление, 2ри лекар, да пусне искане до Здравната каса, 3ти път лекар, който да ми даде документа, изискан от лекари, които са запознати по-задълбочено със здравословното ми състояние. Благодаря.

Отговор

По първия въпрос: След като срокът на направлението е изтекъл, необходимо е издаване на ново направление.

По втория въпрос: С приемането на т.нар. Правила за условията и реда за утвърждаване от НЗОК за всяка РЗОК и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ на броя на назначаваните специализирани медицински дейности и стойността на назначаваните медико-диагностични дейности за 2024 г. (Правилата по чл. 3 от Закона за бюджета на НЗОК за 2024 г.) средствата, които допълнително се разпределяха от комисия в РЗОК се разпределиха към лекарите специалисти, които могат да ги назначават без да е необходимо да имат специално разрешение от директора на РЗОК.

Този нов улеснен достъп е въведен с приемането от Надзорния съвет на НЗОК на Правила по чл.3 от Закона за бюджета на НЗОК за 2024 г., които влизат в сила от 01.01.2024 г. На практика на РЗОК беше необходимо технологично време за  уведомление на изпълнителите и издаване на протоколи със средствата към индивидуалните договори на изпълнителите на СИМП след решението на Надзорния съвет на НЗОК. 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии