Онкологично заболяване

От: Д** А** Зададен на: 30/01/2024   Отговорен на: 02/02/2024

Въпрос

Какви са възможностите за по-нататъшно специализирано лечение на пациент, който има установено злокачествено новообразувание от ехография/скенер, но в момента е в болнично заведение, за подобряване на състоянието след усложнение, вследствие на новообразуванието? Задължително ли е лечебното заведение, в което се намира, да се опита да намери близък КОЦ или специализирана болница и да извърши прехвърляне за специализирано лечение, когато състоянието на пациента се стабилизира... или въпреки закона имат право да не го направят и ние сами, роднините на пациента, трябва да се свързваме и търсим начин за бърз прием/преглед в специализирана онко болница? Какви са възможностите ни след изписване от болницата, предвид че от това, което знам в рамките на 30 дни от болничния престой, пациентът има право само на 2 прегледа в същото заведение - могат ли да ни приемат за преглед от специалист онколог в друга болница; има ли специални документи, направления, текст в епикризата, които да спомогнат за това? Моля за насоки и благодаря за отделеното време!

Отговор

При доказано онкологично заболяване пациентът задължително се насочва от болницата към Клинична онкологична комисия.
Всички онкологично болни пациенти подлежат на диспансеризация.
Наблюдението на онкоболните се осъществява в лечебни заведения за болнична медицинска помощ или в Комплексни онкологични центрове. Всички прегледи/изследвания, които се полагат на пациента по време на диспансеризацията, се назначават от наблюдаващия специалист в тези лечебни заведения. Диспансеризация може да бъде осъществена веднага след изписване от болницата.  По преценка на лекуващия лекар пациентът може да бъде преведен в друго специализирано лечебно заведение за болнична помощ, за продължаване на лечението.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии