Срок за разглеждане и одобрение на електронен протокол

От: И** К** Зададен на: 18/01/2024   Отговорен на: 24/01/2024

Въпрос

Какъв е максималният срок, в който трябва да бъде разгледан и одобрен нов електронен протокол? Беше ми издаден такъв миналият петък и седмица по-късно все още нямам отговор. Какъв е правилният начин да следя за статуса на протокола и неговата валидност?

Отговор

В случаите, при които е необходима експертиза в НЗОК, Комисията разглежда електронно постъпилата медицинска документация, извършва експертиза и представя на управителя на НЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК, в 30-дневен срок от постъпването на документите в НЗОК за продължение на лечението, а когато е за първи път - двумесечен срок.  След получаване на решението от НЗОК, РЗОК уведомява пациента в срок до 3 работни дни по следните начини: чрез e-mail, по телефон или на място в РЗОК.
В случаите, при които е необходима експертиза в РЗОК, Комисията разглежда електронно постъпилата медицинска документация, извършва експертиза и представя на директора на РЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства в срок до 30 дни, считано от датата на постъпване на документите в РЗОК, когато на лицето не са отпускани до този момент лекарствени продукти по протокол за същото заболяване, заплащани напълно или частично от НЗОК. За продължение на лечението Комисията в РЗОК разглежда електронно постъпилата документация, извършва експертиза и представя на директора на РЗОК проект на решение за утвърждаване/отказ за утвърждаване на Протокол за предписване на лекарства в 15-дневен срок от постъпването на документите в РЗОК.
Информация относно статуса на Е-протоколите се предоставя от районната здравноосигурителна каса (РЗОК)  на здравноосигуреното лице, по посочен от него начин (по e-mail, телефон или на място в РЗОК).
Справка за издадените Ви и одобрени протоколи  може да направите на портала на НЗОК www.nhif.bg, чрез електронната услуга „Преглед на досие от здравноосигурените лица“. Услугата се достъпва с цифров сертификат (КЕП), чрез уникален код за достъп (УКД) на НЗОК или с персонален идентификационен код (ПИК) на Националната агенция за приходите (НАП).
НЗОК работи по реализацията на технологично решение, което да позволи здравноосигурените лица (ЗОЛ), които получават медикаменти, заплащани от НЗОК, да бъдат уведомявани за статуса на своите протоколи. Това ще стане възможно чрез разработване на функционалност на интернет страницата на НЗОК, където по зададени уникални параметри ще се получава информация за статуса на е-протоколите.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии