Подаване на жалба към личен лекар

От: Е** А** Зададен на: 17/01/2024   Отговорен на: 19/01/2024

Въпрос

Здравейте, Искам да попитам къде мога да подам оплакване/жалба срещу личен лекар? Става въпрос за лекаря на дъщеря ми, която е и моя към настоящия момент. Детето ми отсъстваше от детска градина около 10 дни, не заради болест. Но поради тази причина се налага да представя бележка, че вече е здрава и може да посещава учебното заведение. В момента не сме официално в грипна епидемия, но към датата на писането на този текст (17.01.2024 г.) масово хората са болни. Пред кабинетите е пълно с хора със силно изразени симптоми като кашлица, хрема и обща отпадналост. За да имам бележка, която да важи в понеделник 22.01.2024 г., се налага да я взема от личната ми лекарка в петък 19.01.2024г., защото тя важи максимум 3 дни от датата на издаване). От детската градина ме посъветваха да взема електронна бележка, тъй като да водя здравото си дете при болните, за да ми кажат, че е здраво, не е много логично, нали? Помолих съвсем човечно д-р К. да ми издаде въпросната бележка, без да водя детето с мен, но тя отказа. За мен е абсолютен абсурд да карате да водим здравите си деца, при болните, само за една бележка? Ако такива са правилата, то те трябва да бъдат променени. Също така, въпросната лекарка не ми дава направления, под предтекст, че са й свършили. Говорим за 2ро, 3-то число на месеца. Ако направите справка по ЕГН-то ми, ще видите, че аз направления ползвам 1-2 пъти максимум в годината. Аз съм здравно осигурено лице, но се налага да си плащам за абсолютно всички прегледи и изследвания, които са ми били необходими. Никога не съм я посещавала за профилактичен преглед и изследвания, които вероятно са написани при нея, че съм ползвала разбира се. Искам да подам жалба срещу тази жена и моля, да ми уточните как може да стане това? Благодаря Ви предварително за вниманието към моят случай. Поздрави

Отговор

Въвеждането на процесите на електронизация и дигитализация на дейностите при издаване на медицински документи не означава дистанционен преглед за пациентите. Недопустимо е те да се издават без преглед. Извършеният преглед/консултация от лекаря задължително се документира в амбулаторен лист, който е неотменна част от здравното досие на пациента, и се удостоверява с подписа на здравноосигуреното лице.
Издаването на медицинско направление от общопрактикуващия (личния) лекар за консултация или за медико-диагностични изследвания, става по негова преценка, при необходимост съобразно състоянието на пациента.
Следва да имате предвид, че личният лекар преценява необходимостта от издаване на направление към лекар специалист след преглед.
В нормативната уредба не е записан точно определен брой направления, които здравноосигурените лица могат да ползват в рамките на календарен месец или календарна година. Броят на медицинските направления се определя съобразно пациентските листи на общопрактикуващите лекари и броя на отчетените прегледи през предходното тримесечие, като се отчитат различни показатели. Изпълнителите на медицинска помощ разполагат с определен брой направления за прегледи и изследвания за всяко тримесечие, които следва да разходват съобразно потребностите на пациентите. В случай на необходимост от допълнителен брой направления, общопрактикуващият лекар или лекарят специалист подава заявление до районната здравноосигурителна каса (РЗОК) за отпускане на такива към вече определените му за тримесечието.
Когато здравноосигурените лица не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказаната им медицинска помощ, имат право да подават жалби пред директора на съответната РЗОК, с която лечебното заведение/лекарят е сключил договор.
Координатите на районните здравноосигурителни каси са публикувани на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Контакти“ и рубрика „РЗОК“.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии