Упойка гастро и колоноскопия
От: И** М** Зададен на: 15/01/2024 Отговорен на: 17/01/2024Въпрос
След като сте ми дали този отговор, че не заплащам упойка при гастро и колоноскопия: "Националната здравноосигурителна каса закупува договорената и извършената дейност от изпълнителите на болнична медицинска помощ от обхвата на пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на НЗОК, съгласно Наредба № 9 от 2019 г. и чл. 374 ал.1, т.1 от Националния рамков договор за медицинските дейности за 2023-2025 г. В тези дейности влизат и основните лекарствени продукти (есенциална листа на Световната здравна организация (СЗО) за осъществяване на анестезия и седация. Здравноосигурените лица не заплащат лекарствени продукти за анестезия и седация, което е нормативно установено." По какъв мога да процедирам, за да ми бъдат върнати неправилно взетите пари? Пазя и касовия бон за упойката.
Отговор
НЗОК няма законово основание да възстановява суми, заплатени от здравноосигурени лица за оказаното им лечение. Тя е в договорни отношения с лечебни заведения - изпълнители на медицинска помощ, за закупуване на дейности, които те извършват. Сигнал бихте могли да подадете лично или по пощата, до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК), с която лечебното заведение е сключило договор. Адресите и телефоните за връзка на РЗОК са публикувани на сайта на НЗОК - в меню „РЗОК“. В жалбата следва да изложите конкретна информация, като приложите и копия от всички документи по случая, които имате в наличност, както и финансов документ (касов бон/фактура) за извършени от Вас плащания. Може да подадете жалба и на електронния адрес на НЗОК - [email protected], посочен на сайта на НЗОК в меню „Контакти“.