Детска лична амбулаторна карта

От: Й** Зададен на: 21/12/2023   Отговорен на: 28/12/2023

Въпрос

Задължително ли е детето да има лична амбулаторна карта? Този документ не е ли по желание при положение, че всички прегледи и манипулации на детето се отразяват в личният му профил в приложението ездраве?

Отговор

       Личната амбулаторна карта (ЛАК) не е документ на НЗОК, а и в Наредбата за медицинската експертиза информацията, напр. за издадени болнични листове, вече се вписва в Амбулаторен лист (бл. МЗ-НЗОК № 1).

       В електронното досие на децата се отразяват всички прегледи, изследвания и имунизации, извършени от договорни партньори на НЗОК.

       Съгласно чл. 148. (1) от Националния рамков договор за медицинските дейности за 2023-2025 г. общопрактикуващият лекар създава и съхранява здравно (медицинско) досие на пациентите, което съдържа:

  1. амбулаторни листове от извършени от него прегледи и дейности;

     1а. амбулаторни листове от медицинските сестри/акушерките/лекарските асистенти – в случай че в изпълнение на договора му с НЗОК е включен пакет "Здравни грижи, осъществявани в дома от медицински сестри, акушерки или лекарски асистенти" по приложение № 1а към чл. 1 от Наредба № 9 от 2019 г.;

  1. амбулаторни листове от специалисти, в случай че има предоставени такива от пациента на ОПЛ;
  2. амбулаторни листове за комплексно диспансерно (амбулаторно) наблюдение от специалисти по "Кожни и венерически болести" и/или по "Психиатрия"/"Детска психиатрия", в случай че има предоставени такива от здравноосигуреното лице на ОПЛ;
  3. резултати от извършени медико-диагностични дейности и изследвания, в случай че има предоставени такива от пациента на ОПЛ;
  4. епикриза/и от проведено болнично лечение, в случай че има предоставени такива от пациента на ОПЛ;
  5. карта за профилактика на бременността съгласно Наредба № 8 от 2016 г.;
  6. карта за оценка на рисковите фактори за развитие на заболяване, включена само в медицинския софтуер на ОПЛ;
  7. екземпляр от издаденото от ОПЛ направление за хоспитализация.

(2) Здравното (медицинското) досие по ал. 1 се поддържа от ОПЛ, както следва:

  1. в електронен формат в специализирания медицински софтуер на ОПЛ – за документите по ал. 1, издадени само електронно, и тези, издадени и подписани електронно по реда на раздел X;
  2. на хартиен носител – за документите по ал. 1 амбулаторни листове, издадени от ОПЛ и подписани от пациента на хартиен носител, както и тези, издадени от друг изпълнител на хартиен носител, и такива, подписани от пациента на хартиен носител.

(3) Направените от ОПЛ ЕКГ се съхраняват на хартиен носител при невъзможност за съхранението им в електронен вид.

(4) Съхранението на здравното досие по ал. 2 се осъществява по ред, определен от лечебното заведение.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии