Начини за получаване на информация (електронно с КЕП или по телефон) за това одобрен ли е протокол за лекарство от НЗОК

От: Л** Л** Зададен на: 17/12/2023   Отговорен на: 19/12/2023

Въпрос

Имам хонично заболяване, за което ми се предоставя с рецепта лекарството Аримидекс с отстъпка на цената по линия на НЗОК. Протоколът ми за 6 месеца изтече и в началото на месеца от болницата електронно подадоха за продължение за нови шест месеца като казаха, че при одобряване ще ми се обадят от НЗОК. До този момент нямам обратна връзка. Имам едно обаждане от телефон което съм пропуснала и с който няма обратна връзка, но считам, че ако е от НЗОК би трябвало поне още един път да ми се прозвъни. Въпросите ми са: 1. На кой телефон да позвъня да разбера одобрен ли ми е продокола за лекарството. 2. Мога ли да си направя такава проверка и как аз електронно с личния ми КЕП. Влизах електронно в личния ми профил но не открих тази информация. Може би не знам къде да търдя, а електронно получаването на информация ми е най-удобен за мен начин.

Отговор

Информация относно статуса на Е-протоколите се предоставя от районната здравноосигурителна каса (РЗОК)  на здравноосигуреното лице, по посочен от него начин (по e-mail, телефон или на място в РЗОК).
В случаите, при които е декларирано лично уведомяване, информацията се предоставя на здравноосигуреното лице  (или на негов представител) срещу документ за самоличност.
РЗОК уведомява здравноосигуреното лице  в срок до 3 работни дни от датата на решението на комисията, в случаите на Е-протокол в статус „чака документи“.
За резултата от експертизата в НЗОК, РЗОК уведомява лицето в срок до 3 работни дни от датата на издаването на решението от НЗОК.
При получаване на отказ за утвърждаване на Е-протокол от комисията в ЦУ на НЗОК, РЗОК уведомява здравноосигуреното лице в срок до 3 работни дни от датата на получаване на решението в РЗОК. Решението за отказ се връчва лично или чрез пълномощник на здравноосигуреното лицев срок до 14 дни. Ако лицето  не се яви за получаване на решението за отказ, същото му се изпраща по пощата с обратна разписка.
Справка за издадените Ви и одобрени протоколи  може да направите на портала на НЗОК www.nhif.bg, чрез електронната услуга „Преглед на досие от здравноосигурените лица“. Услугата се достъпва с цифров сертификат (КЕП), чрез уникален код за достъп (УКД) на НЗОК или с персонален идентификационен код (ПИК) на Националната агенция за приходите (НАП).
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии