липса на лекарство по протокол

От: Б** А** Зададен на: 16/11/2023   Отговорен на: 22/11/2023

Въпрос

Имам издаден протокол 23хххххх вид на протокола: 1C , начин на издаване : електронен издаден на 27.07.2023г. валиден от 18.08.2023 до 01.02.2024 за Tecfidera от РЗОК гр. В. за множествена склероза. Първоначално ми бе предписана Tecfidera от 120мг с код NF996 -с този препарат нямах проблеми .Личният ми лекар го предписа на електронна рецепта ,от аптека на С. бе направена поръчка и го получих. След определен период дозата ми е увеличена на Tecfidera от 240мг с код NF997.При направена поръчка от аптека на С. ,им е върнат отговор, че с този код Tecfidera от 240мг няма наличност , а от друг код. При проверка от моя страна с сайта на НЗОК ,установих ,че има Tecfidera от 240мг с код NF893 ,като начина на предписване е с Протокол 1А. От три седмици лекарствата които имах свършиха и в момента неприемам медикаменти като подържаща терапия и това може да доведе до влошаване на здравето ми. Очаквам отговор ,защо немога да получа лекарството и какво трябва да се предприеме ,за да се разреши този проблем.

Отговор

При проблеми, свързани с лекарствоснабдителния процес в аптечната мрежа на територията на Република България, притежателят на разрешението за употреба (ПРУ), в срок до 5 дни, следва писмено да уведоми НЗОК за съответното обстоятелство. При постъпване на информация, НЗОК своевременно уведомява договорните партньори – изпълнители на медицинска помощ и аптеките за сведение при предписване и отпускане на лекарствени продукти, заплащани от НЗОК. Притежател на разрешението за употреба (ПРУ) на лекарствения продукт Tresiba е Biogen Netherlands BV, Нидерландия.
Към датата на Вашия сигнал (16.112023г.) няма постъпила информация за производствен проблем или проблем свързан с доставката на лекарствения продукт Tecfidera, нито от ПРУ, нито от търговци на дребно (аптеки). В НЗОК е получено уведомление от ПРУ за доставките на лекарствения продукт Tecfidera в страната от началото на годината до средата на месец октомври, както и за последващи доставки.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии