Здравна карта
От: З** Зададен на: 26.08.2009 Отговорен на: 28.08.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Във връзка с подновяване на Международна здравна карта на студент в чужбина-днес ходих с превод на уверения за периода 31.03.09 до 30.09.09 и 01.10.09 до 31.03.2010 в НАП, но ми отказаха заверка на здравното осигуряване за тези периоди , тъй като не можели да отразяват в бъдеще. Трябвало да отида в края на септември за да заверят за юли, август и септември. До 30.06.09 се води студента с непрекъснати здравни права. Международната здравна карта изтича в края на септември. Ще може ли без заверка на здр.права за последните три месеца да се поднови международната здравна карта. Самото лице няма да бъде след това в България за да се подаде молба лично за нова здр.карта. Благодаря предварително за отговора. Поздрави, Захариева
Отговор
Поддържането на здравноосигурителния статус (текущо осигуряване, внасяне на здравноосигурителни вноски и лихви за минали периоди, представяне на удостоверителни документи и тяхната обработка се извършва от Националната агенция за приходите(НАП) – респ. от териториалните дирекции на агенцията по постоянно местожителство.
При условие, че здравноосигурителните права са били възстановени непосредствено преди подаване на заявление в офиса на КИМ 2000, е необходимо в съответната районна здравноосигурителна каса(РЗОК) да бъде представено „Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права” което се издава от ТД на НАП. В противен случай рискувате да получите отказ за издаване на ЕЗОК, тъй като базата данни на НАП (НОИ), в която се извършва проверката, ще бъде актуализирана по-късно.
Що се касае до издаването на ЕЗОК и на Удостоверенията за временно заместване на ЕЗОК, информацията се намира на адрес: http://www.nhif.bg/bg/ezok_red.phtml (публикувана е на нашия сайт в линк „Международно сътрудничество”).