Здравна карта

От: З** Зададен на: 26/08/2009   Отговорен на: 28/08/2009

Въпрос

Във връзка с подновяване на Международна здравна карта на студент в чужбина-днес ходих с превод на уверения за периода 31.03.09 до 30.09.09 и 01.10.09 до 31.03.2010 в НАП, но ми отказаха заверка на здравното осигуряване за тези периоди , тъй като не можели да отразяват в бъдеще. Трябвало да отида в края на септември за да заверят за юли, август и септември. До 30.06.09 се води студента с непрекъснати здравни права. Международната здравна карта изтича в края на септември. Ще може ли без заверка на здр.права за последните три месеца да се поднови международната здравна карта. Самото лице няма да бъде след това в България за да се подаде молба лично за нова здр.карта. Благодаря предварително за отговора. Поздрави, Захариева

Отговор

Поддържането на здравноосигурителния статус (текущо осигуряване, внасяне на здравноосигурителни вноски и лихви за минали периоди, представяне на удостоверителни документи и тяхната обработка се извършва от Националната агенция за приходите(НАП) – респ. от териториалните дирекции на агенцията по постоянно местожителство.
При условие, че здравноосигурителните права са били възстановени непосредствено преди подаване на заявление в офиса на КИМ 2000, е необходимо в съответната районна здравноосигурителна каса(РЗОК) да бъде представено „Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права” което се издава от ТД на НАП. В противен случай рискувате да получите отказ за издаване на ЕЗОК, тъй като базата данни на НАП (НОИ), в която се извършва проверката, ще бъде актуализирана по-късно.
Що се касае до издаването на ЕЗОК и на Удостоверенията за временно заместване на ЕЗОК, информацията се намира на адрес: http://www.nhif.bg/bg/ezok_red.phtml (публикувана е на нашия сайт в линк „Международно сътрудничество”).

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии