ЗДВРАВЕН КАРТОН НА ДЕТЕ

От: Е** Н** Т** Зададен на: 27.07.2017   Отговорен на: 28.07.2017

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, Имам следният казус: Имам 2год. дете, чийто здравен карто н е изгубен! Личният му лекар е сменен юни месец тази година. Настоящият лекар ме изпрати при предишния за да попълни нов карто със старата информация в него, но той категорично ми отказа! Какво бих могла да направя,тъй като предсой записване за ясла септември месец, а без картон ще ни откажат. Благодаря!

Отговор

Уважаема госпожо Тодорова,
В Националния рамков договор (НРД) за 2017г. изрично е посочено, че когато здравноосигуреното лице направи нов избор на общопрактикуващ лекар, новоизбраният личен лекар изисква извлечение от необходимата медицинска документация и уведомява РЗОК за новата регистрация. Копие от медицинската документация се предоставя от предишния личен лекар на пациента, при поискване от него. Това е записано и в Наредбата за осъществяване правото за достъп до медицинска помощ, в сила от 1 април 2016 г.
НРД., чл. 131: "В случаите, когато здравноосигуреното лице (ЗОЛ) направи нов избор на общопрактикуващ лекар (ОПЛ), ЗОЛ предоставя на новоизбрания ОПЛ извлечение от медицинската документация. Извлечение с копия от необходимата медицинска документация се предоставя на ЗОЛ при поискване от него от предишния ОПЛ. Общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на ЗОЛ от датата, на която е осъществен изборът, като ЗОЛ се включва в пациентската му листа от тази дата".
Ако имате т.нар. уникален код за достъп (УКД) до Вашето електронно здравно досие, може да правите справка от сайта на НЗОК – меню „Електронни услуги“ – линк „Преглед на досие от здравноосигурените лица“, за извършените и отчетени медицински дейности както на Вас, така и на Вашето дете (ако Вие сте родителят, който е направил избора на ОПЛ за него). Ще може да виждате само информация за дейности, извършени от общопрактикуващите (личните) лекари, лекари специалисти, лекари по дентална медицина, лечебни заведения за болнична помощ, лаборатории и аптеки, т.е. за отчетени и заплатени дейности на договорни партньори на НЗОК. Уникалният код за достъп (УКД) се издава за определен единен граждански номер (ЕГН). Кодът е персонален, поради което заявленията за неговото издаване се подават лично на място в РЗОК, срещу представяне на документ за самоличност. Получаването на УКД се извършва в РЗОК, в която е подадено заявлението за издаване, срещу разписка (по образец). Заявлението заедно с Удостоверението и разписката се отпечатват автоматично след въвеждане на ЕГН и направена проверка за самоличността на лицето.Уникалният код за достъп се получава на хартиен носител, в запечатан плик – лично от заявителя. Не заплащате за издаването на УКД.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии