Зададен въпрос през Online консултации
От: C** Зададен на: 18.08.2009 Отговорен на: 20.08.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Уважаеми дами и господа от НЗОК,как ще квалифицирате работата на настоящата ни лична лекарка,която си изключва телефоните,идва на кабинет най-много един път седмично?Кой ще бъде отговорен,ако на някой пациент се влоши здавословното състояние,докато я издирва неуспишно?Кой и при какви нарушения определя трайната невъзможност на лекаря?
Отговор
При нарушаване на правата на здравноосигурените лица, свързани с оказаната медицинска и дентална помощ от лекари, лекари по дентална медицина или лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса, гражданите имат право да подават писмени жалби до директора на съответната районна здравноосигурителна каса по местоживеене (РЗОК) или до Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) – София 1407, ул. „Кричим” № 1. За изясняване на фактите, изложени в жалбата, се назначава проверка по документи на изпълнителя на медицинска помощ или на лечебното заведение, като жалбоподателят задължително се уведомява за резултатите.