Диспансеризация

От: О** Зададен на: 27/06/2009   Отговорен на: 03/07/2009

Въпрос

Пациент с кератоконус,и друг с Периферни ретинални дегенерации,това са диспансерни диагнози .Кога се диспанеризира - с първичния лист, вторичния лист , или когато се изпрати с направление тип 3 - за диспасеризация? Кога подлежа на санкция?Моля да ми отговорите по договора за 2008, и 2009 има ли разлика по този въпрос?Благодаря!

Отговор

Основание за диспансеризация на ЗЗОЛ е диагнозата. Трябва да диспансеризирате пациента при прегледа, когато сте поставили тази диагноза, ако заболяването, от което ЗЗОЛ страда, подлежи на диспансеризация, съгласно изискванията на Наредба № 39 на МЗ и съответните приложения към Решението на УС на НЗОК от 20.01.2009 г. На санкция подлежите, когато контролните органи на РЗОК/НЗОК извършат тематична проверка по спазването на изискванията на горецитираната нормативна уредба и установят, че не са спазени изискванията за вид, обем и периодичност на заложените дейности и изследвания.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии