смяна на тазобедрена става

От: П** Т** Зададен на: 03/11/2009   Отговорен на: 16/11/2009

Въпрос

инвалид съм 2група а от този месец и безработен.каква е процедурата и колко ми поема касата за смяна на става.без прекъснати осигорителни права съм.

Отговор

НЗОК заплаща ставна протеза за тазобедрена става на стойност 1080 лв.
Пациентът доплаща разликата на медицинско изделие /каквото е ставна протеза за тазобедрена става / в случай, че предпочете по-скъпо медицинско изделие в сравнение с договорената по-долу цена. Срещу заплатената стойност на медицинското изделие пациентът получава финансов документ – фактура, притежаваща всички атрибути, за да бъде юридически издържан документ. НЗОК е институция, която по закон не възстановява финансови средства на пациенти. Сумата от 1080 лв. трябва да бъде възстановена на пациентите от лечебното заведение за болнична помощ, в което е извършена операцията, ако е изискана неправомерно от тях. Ако тази сума - 1080 лв., е записана във фактурата и пациентът е попълнил при изписване от болницата задължителния Документ № 5 (Декларация за информираност и съгласие на пациента по отношение източника на заплащане за диагностиката и лечението на неговото заболяване) може да подаде жалба до РЗОК/НЗОК, а контролните органи ще направят проверка защо е заплатил услуга, за която Касата превежда суми на лечебното заведение. По принцип ако здравноосигурените граждани не искат да се възползват от по-скъпо медицинско изделие, т.е. не желаят да доплащат допълнителни суми за ставна протеза и лечението им по клинична пътека № 216 “Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става” се провежда изцяло за сметка на НЗОК, тогава заплащат само регламентираната потребителска такса за болнично лечение съгласно Закона за здравното осигуряване - За всеки ден болнично лечение се заплаща потребителска такса в размер на 2% от минималната работна заплата, установена за страната, т.е. по 4.80 лв. Ако се налага лечение в болница повече от 10 дни за една година, не се заплаща потребителска такса за престоя след десетия ден. Не се дължи потребителска такса за лечение в болница и при заболяване, включено в Списъка на освободените от потребителска такса лица. Списъкът е публикуван на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Национален рамков договор”, подлинк „2009” - Приложения към НРД – Приложение № 14.” Лечението по клинична пътека включва до два контролни прегледа след изписването на пациента от болничното заведение, при явяване на пациента в рамките на 1 месец след изписване, задължително записани в епикризата.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии