лапароскопско отстраняване на жлъчен меур

От: М** Х** Зададен на: 17/11/2009   Отговорен на: 20/11/2009

Въпрос

Налага ми се отстраняване на жлъчният мехур, поради находка на камък в него. При прверка в различни клиники с възможност за лапароскоски интевенции ми съобщават за допълнително заплащане за еднократни консумативи, които НЗОК не покрива. Само в клиника Света Ектерина няма такова доплащане, заплаща се само болничният престой 2% от МРЗ. Редовноздравноосигурен съм без прекъсване на вноските. Може ли разяснение защо таксите са тези консумативи достигат в някои клиники достигат почти 1000лв. и дали лечебните заведения законно ще ми ги продадат след като има изрична забрана за продажба на лекарства и др. от лечебни звена. В клиника "Медикус" Русе пък цената е само 80лв. Човек се обърква и е трудно да прецени дали някъде нещо се спестява и дали всичко е законно. Не носи ли риск ниската цена ит.н.

Отговор

НЗОК заплаща за лапароскопски операции по различни клинични пътеки.
При операция на жлъчката следните клинични пътеки включват лапароскопски методи: КП № 170 „Лапароскопска холецистектомия” и КП № 171 „Оперативни процедури върху екстрахепаталните жлъчни пътища.” НЗОК не заплаща някои скъпоструващи лапароскопски консумативи, стерилни полиетиленови ръкави за глава на камерата и др. Преценката по коя клинична пътека ще се проведе лечението, е на лекуващия лекар.
Когато се наложи доплащане от страна на пациента, заплащането става само в касата в лечебното заведение и то срещу издаване на фактура, в която се вписва за какво точно е заплатена сумата. Тази фактура е финансов документ за извършеното плащане. В края на болничния престой, пациентът попълва документ № 5, в който също се вписват всички заплатени от пациента суми, като изрично се посочва какво точно е платено.
За всеки ден болнично лечение заплащате потребителска такса в размер на 2% от минималната работна заплата, установена за страната, т.е. по 4.80 лв. Ако се налага лечение в болница повече от 10 дни за една година, не заплащате потребителска такса за престоя след десетия ден. Не дължите потребителска такса за лечение в болница и ако имате заболяване, включено в Списъка на освободените от потребителска такса лица. Списъкът е публикуван на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Национален рамков договор”, подлинк „Приложения към НРД – Приложение № 14.” Лечението по клинична пътека включва до два контролни прегледа след изписването на пациента от болничното заведение, при явяване на пациента в рамките на 1 месец след изписване, задължително записани в епикризата.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии