Майчино здравеопазване

От: D** G** Зададен на: 17/11/2009   Отговорен на: 20/11/2009

Въпрос

Необходимо ли е ново направление бл.Nо 3 от ОПЛ ако гинекологът промени МКБ от Z34.8 на Z35.2, тъй като издава болничен лист с диагноза О20.0 понеже бременната жена при вторичния преглед има оплаквания от болки ниско долу в корема и оскъдно генитално кървене ? Благодаря за отговора !

Отговор

Вие можете да кодирате бременността, както прецените. В конкретния случай, когато се наблюдава бременна с риск, задължително се изпълняват дейностите по Приложение № 7, съгласно Наредба № 39 на МЗ.

НЗОК заплаща за извършен профилактичен преглед на ЗЗОЛ, включено в програма „Майчино здравеопазване”, като извършеният профилактичен преглед, отразен в амбулаторен лист (в определения формат) се отчита в РЗОК с електронен отчет.

При смяна на диагнозата при преминаване на бременната от едно състояние в друго, е необходимо в амбулаторния лист да се отбележи, че пациентката трябва да се включи в регистъра с новия МКБ.

Следователно в конкретния случай не е необходимо ново направление.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии