технически грешки
От: М** К** А** Зададен на: 16/12/2009 Отговорен на: 19/12/2009Въпрос
Редно ли е, да не се заплати:1.Извършен труд и манипулации заради допусната грешка, като непопълнени пролежани дни в талон №7? 2. Липса на подпис от пациента за това, че е освободен от потребителска такса? 3. Болницата ли е виновна за това, че пациента насочен от специалист с МКБ Други видове аборт,, постъпва 10дни по-късно в АГО с обилно кървене и съответно е извършено Абразио резидорум? Дейността не се заплаща, защото специалиста е отразил в АЛ:за интерупцио. Докога няма да се дава възможност за извършване на поправки на технически грешки?
Отговор
Уважаеми колеги, Договорената, извършената и отчетената медицинска дейност се заплаща от Националната здравноосигурителна каса въз основа на данните и информацията в документацията, която е длъжен да води и съхранява всеки изпълнител на болнична помощ. Изискванията за реквизитите на тази документация са уредени в Раздел VI "Документация и документооборот за изпълнители на болнична помощ" на Решение № РД-УС-04-17/20.01.2009 г. на УС на НЗОК.
В случаите, когато има явна фактическа грешка в попълването на документацията, в правото на РЗОК е да направи проверка за доказване извършването на дейността, и съответно същата да бъде заплатена на изпълнителя.